انجمن عکاسان گیلان برگزار کرد؛

برگزاری ویژه برنامه عکاسی حیات وحش و نمایش آثار عباس علیزاده

انجمن عکاسان گیلان به مناسبت روز جهانی عکاسی، ویژه برنامه عکاسی حیات وحش را با حضور و نمایش آثار عباس علیزاده برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انجمن عکاسان گیلان به مناسبت روز جهانی عکاسی در۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ویژه برنامه عکاسی حیات وحش (پرندگان مهاجر) را با حضور و نمایش آثار عباس علیزاده برگزار کرد.

در این برنامه که با حضور اعضای انجمن و علاقه مندان به هنر عکاسی برگزارشد، در ابتدا افشین میرزائی عکاس گیلانی و عضوهیات مدیره این انجمن ضمن خوشامدگویی به حاضران گزارشی از روند فعالیت‌های انجمن ارائه کرد و سپس در ادامه مجتبی محمدی مدرس دانشگاه و عکاس خبرگزاری ایرنا درمورد تاریخچه پیدایش عکاسی در جهان، ایران و همچنین سابقه فعالیت انجمن عکاسان رشت و گیلان صحبت کرد.

وی همچنین از اهمیت وجود انجمن‌ها با برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌های تخصصی، سفرهای عکاسی و نمایشگاه‌های عکس به عنوان ابزارهای موثر در پیشبرد هنر عکاسی یاد کرد.

در ادامه این برنامه، آثار عباس علیزاده عکاسی جوان گیلانی که یک دهه به عکاسی حیات وحش مشغول است از گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر ثبت شد، همچنین گونه‌های نادر و درخطر انقراض (میش مرغ) به نمایش در آمد.

عباس علیزاده با اشاره به لوازم و ابزار مورد نیاز در عکاسی حیات وحش با نشان دادن و روش استفاده آن‌ها از جمله لنزهای مورد استفاده و لوازم استتار و نحوه استتار در محیط‌های مختلف تالابی و جنگلی استان گیلان به نمایش عکسهای پشت صحنه آماده‌سازی و در نهایت عکس ثبت شده هرگونه در آن محیط پرداخت.

همچنین او یک مجموعه عکس از یک خانواده شغال که در کنار محل کوچ پرندگان زندگی میکردند را نماش داد.

در ادامه با حضور ماهان مه رو کارشناس و پرنده نگر گیلانی درمورد انواع گونه‌های پرندگان اطلاعاتی به حضار ارایه شد.

در انتهای این مراسم از الوند رضازاده مدیرعامل انجمن عکاسان گیلان(مدرس دانشگاه در رشته عکاس) به پاسداشت پایه گذاری انجمن، کریم یوسفی و خسرو خاقانی دو تن از عکاسان پیشکسوت گیلانی و نسرین امینیان رییس هیات مدیره موسسه زیست محیطی سبزکاران بالان تقدیر به عمل آمد.

عکاس: عباس عاشوری

Share