دانیلوف بارها وعده داده که روس‌ها را در هر کجای جهان که باشند، به \"قتل\" می‌رساند

اظهارنظر توهین‌آمیز مقام اوکراینی درباره آسیایی‌ها؛ میزان “انسانیت” آنها کم است!

دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین ادعا کرد، روس‌ها “آسیایی” هستند و درنتیجه میزان “انسانیت” آنها کم است!

الکسی دانیلوف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، «الکسی دانیلوف» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین طی گفت‌وگو در پخش زنده یک تلویزیون اوکراینی مدعی شد: من با آسیایی‌ها خوب هستم اما روس‌ها، آسیایی هستند. آن‌ها فرهنگ و دیدگاه کاملا متفاوتی دارند. تفاوت کلیدی ما با آن‌ها “انسانیت” است!

او به همراه چندین تن از مقامات ارشد اوکراینی بارها دست به نفرت‌پراکنی علیه روس‌ها زده‌اند و این اقدام آن‌ها هم به دوران جنگ روسیه-اوکراین که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد و هم به پیش از آن مربوط می‌شود.

دانیلوف بارها وعده داده که روس‌ها را در هر کجای جهان که باشند، به “قتل” می‌رساند و میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز بارها چنین بیانیه‌های تند و افراطی مشابهی را منتشر کرده است. او بارها ادعا کرده که تمامی اوکراینی‌های جهان از روس‌ها “متنفرند.”

صدور چنین بیانیه‌هایی باعث شد که واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد واکنش نشان دهد و چنین ادعاهایی از سوی اوکراین را “مثال بارز نفرت‌پراکنی، روس‌هراسی و ایجاد خشونت علیه یک ملیت” بخواند.

الکسی دانیلوف پیشتر با اشاره به ضدحمله ضعیف اوکراین گفت که هیچ جدول زمانی‌ای برای پیشرفت اوکراین در ضدحملاتش وجود ندارد.

وی روز پنجشنبه طی مصاحبه‌ای با یکی از تلویزیون‌های ملی اوکراین ضمن اذعان نسبت به این مسئله که نیروهای روسیه دفاع قدرتمندی دارند، خاطرنشان کرد: هیچ کسی بجز خودمان نمی‌تواند ضرب‌الاجلی برایمان تعیین کند. هیچ جدول زمانی برای پیشرفت اوکراین در ضدحملاتش وجود ندارد.

اوکراین ضدحمله‌اش را با تبلیغات رسانه‌ای زیادی در اوایل ماه ژوئن آغاز کرد، اما این ضدحملات هیچ دستاورد خاصی نداشته و مقامات آمریکایی و اوکراینی به شکست اوکراین در این ضدحملات اذعان کرده‌اند.

Share