مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی آبفای گیلان عنوان کرد:

پیشرفت بالای ۳۱ درصدی پروژه های محرومیت‌زدایی آب در گیلان

مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی آبفای گیلان، از پیشرفت بالای ۳۱ درصدی آبرسانی به روستاهای محروم استان خبر داد و اضافه کرد: سهم گیلان از اعتبارات این پروژه، ۱۸۲۷ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آریا جهانگیری، مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی آبفای گیلان در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی شهرستان لنگرود، با اشاره به تفاهم نامه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت نیرو در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ مبنی بر آبرسانی به مناطق محروم شهری و روستایی در سطح کشور، اظهار کرد: در این راستا مقرر شد که در فاز نخست با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار روستا آبرسانی شود.

وی سهم گیلان از این اعتبارات را ۱۸۲۷ میلیارد تومان دانست و افزود: در فاز نخست این طرح ۷۱۱ روستای گیلان در ۱۲ شهرستان آبدار می‌شوند.

مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی شرکت آب و فاضلاب گیلان روستاهای مذکور را فاقد آب یا دارای تنش آبی دانست و تصریح کرد: این پروژه ۳۶ ماهه بوده و تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

جهانگیری از پیشرفت بالای ۳۱ درصدی آبرسانی به روستاهای محروم استان خبر داد و اضافه کرد: مقرر شده ۱۶۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری در سطح استان انجام شود و نیازمند احداث ۷۴ باب مخزن با حجم ۲۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب، احداث ۷۱۲ باب ایستگاه پمپاژ، حفر ۳۱ حلقه چاه و بهسازی ۱۱ دهنه چشمه هستیم.

وی با بیان اینکه در فاز دوم همه شهرستان‌های گیلان دارای پروژه خواهند بود، گفت: با دستور فرماندهی سپاه پاسداران جمع‌بندی نهایی از روستاهای جامانده در فاز نخست انجام شد؛ در گیلان ۸۹۰ روستای جامانده را شناسایی کردیم که برای فاز دوم برنامه ریزی شده است.

مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی آبفای گیلان با اشاره به محرومیت‌زدایی سپاه در عرصه‌های آبخیزداری، راه و خانه بهداشت در کنار آبرسانی، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک دیگر هیچ روستای فاقد آب یا دارای تنش آبی نخواهیم داشت و پروژه‌ها به محض تکمیل در هر روستا، وارد مدار می‌شوند.

وی از اجرای پروژه‌های خوب در شهرستان لنگرود خبر داد و بیان کرد: برای ۳۹ روستا در فاز نخست پروژه تعریف کردیم و تاکنون ۲۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی در دست ساخت است.

جهانگیری، سهم شهرستان لنگرود از محل اعتبارات آبرسانی را ۲۵۷ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: شاهد تحول بزرگی در حوزه آبرسانی به این شهرستان خواهیم بود و پایداری آب شهری و روستایی ایجاد می‌شود.

افت فشار و قطعی آب در روزهای عادی

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود نیز، با اشاره به مشکلات این شهرستان در حوزه آب اعم از شرب و زراعی، اظهار کرد: شهرستان لنگرود دچار محرومیت در حوزه آبرسانی است.

وی با بیان اینکه تنش‌های آب محدود به تعطیلات نبوده و در روزهای عادی نیز افت فشار و قطعی داریم، گفت: مردم بخش اطاقور نگران خشک شدن چاه‌ها هستند.

فرماندار لنگرود، خواستار افزایش روستاهای تحت پوشش در فاز نخست شد و بیان کرد: در حال احداث مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی هستیم و امیدواریم با همکاری قرارگاه آبرسانی و دستگاه‌های اجرایی شاهد تسریع در عملیات لوله‌گذاری باشیم.

جلالی همچنین بر آغاز کار مطالعاتی فاز دوم پروژه تاکید کرد و افزود: به زودی اتفاق بزرگی در حوزه آب استان و شهرستان لنگرود رقم می‌خورد و بخش عمده مشکل مردم در روستاهای بخش مرکزی و شهر لنگرود حل خواهد شد.

Share