مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان:

پروژه بزرگ مربوط به آب و فاضلاب طی مدت زمانی ۳۶ ماه به اتمام خواهد رسید

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان نیز با حضور در جلسه علنی شورای رشت با قدردانی از بابت زمانی که شورا در اختیار وی به منظور ارائه توضیحات بابت پروژه‌های آب و فاضلاب قرار داده است اظهار کرد: پروژه بزرگ مربوط به آب و فاضلاب که اخیرا شاهد کلنگ زنی آن بودیم قرار است طی مدت زمانی ۳۶ ماه به اتمام برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت با مخاطب قرار دادن مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان که در جلسه امروز شورای رشت حضور پیدا کرده بود تصریح کرد: رودخانه‌های رشت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده‌اند و متاسفانه به واسطه سرریز شدن بسیاری از فضولات، دو رودخانه رشت به شدت آلوده شده و عمده‌ترین کاری که باید برای نجات این دو رودخانه انجام شود جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب‌های صنعتی و سنتی به داخل آن است.

کارگرنیا به اختصاص اعتبار سفر ریاست جمهوری به گیلان به منظور ساماندهی فاضلاب اشاره کرد و گفت: پروژه‌ای که اخیرا کلنگ آن به زمین خورد، موجب ساماندهی بخش عظیمی از فاضلاب رشت می‌شود، ولی برای حل کامل مشکل آلودگی رودخانه‌ها و همچنین ساماندهی فاضلاب شهر نیاز به اجرایی شدن توافقنامه آبفا با قرارگاه خاتم الانبیا برابر بودجه اختصاصی سفر و تسریع در اقدامات است.

وی به دغدغه شهروندان رشت پیرامون وضعیت فاضلاب این شهر اشاره کرد و گفت: عدم خدمات‌رسانی مطلوب به برخی از نقاط حاشیه‌ای شهر در حوزه فاضلاب موجب گلایه شهروندان شده است و متاسفانه برخی از مشکلات نیز به واسطه‌عدم مدیریت یکپارچه شهری ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تبصره سه بیان کرد: شورای اسلامی شهر رشت تمام تلاش خود را به منظور همراهی با آب و فاضلاب گیلان و با هدف رفع مشکلات فاضلاب رشت به کار گرفته است و با تصویب تبصره سه توسط شورا تلاش شده است تا حتی اعتبارات مالی نیز به مجموعه آب و فاضلاب تزریق شود.

کارگرنیا با بیان اینکه آب و فاضلاب گیلان گزارشی از نحوه هزینه کرد این مجموعه از محل تبصره سه در اختیار شورا قرار دهد گفت: آب و فاضلاب گیلان بر اساس توافقات انجام شده باید هر ۶ ماه یک بارگزارشی از نحوه هزینه کردهای انجام شده از محل تبصره سه را در اختیار شورا قرار دهد.

در تلاش هستیم تا با قرارگاه خاتم قرارداد ببندیم

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان نیز با حضور در جلسه علنی شورای رشت با قدردانی از بابت زمانی که شورا در اختیار وی به منظور ارائه توضیحات بابت پروژه‌های آب و فاضلاب قرار داده است اظهار کرد: پروژه بزرگ مربوط به آب و فاضلاب که اخیرا شاهد کلنگ زنی آن بودیم قرار است طی مدت زمانی ۳۶ ماه به اتمام برسد و با تاکیدات استاندار گیلان در تلاشیم تا این پروژه زودتر از زمان اعلام شده به بهره برداری برسد.

مازیار علیپور با تاکید به اینکه در تلاشیم تا حتی پیش از زمان تعیین شده این پروژه را به اتمام برسانیم تصریح کرد: از محل تهاتر نفت پنج هزار میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب در سفر ریاست جمهوری به گیلان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی و رفع مشکل فاضلاب گیلان در تلاش هستیم تا با قرارگاه خاتم قرارداد ببندیم، تصریح کرد: سالیان طولانی شهروندان و رسانه‌ها و اعضای شورا پیرامون اعتبارات جهانی اختصاص یافته به فاضلاب استان از ما سوال کردند و حالا با قدم‌های برداشته شده خطوطی که در آن سال‌ها لوله‌گذاری شده بودند نیز در این چرخه متصل و امیدواریم مشکلات فاضلاب رشت و گیلان با تعاملات بیشتر کاملا مرتفع شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه برای اجرای لوله‌گذاری انتفال خطوط اصلی شهر رشت باید تصفیه خانه را از ۶۳ هزار به ۹۳هزار مترمکعب افزایش دهیم برسانیم گفت: به دستور استاندار گیلان قرار است کمیته‌ای در این راستا تشکیل شود و با عضویت رئیس شورا، شهردار رشت، آب و فاضلاب و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان مشکلات پیش روی اجرای پروژه‌های فاضلاب در رشت و استان برطرف شود و تمامی خطوط و لوله‌گذاری‌ها با برنامه ریزی و هماهنگی کامل با شهردار و دیگر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود.

در این جلسه اعضای شورا با لایحه لایروبی تالاب عینک رشت موافقت کردند.

Share