قالیباف در پاسخ به تذکر دلخوش که خواستار کلید خوردن استیضاح وزیر کشور شد:

وزیر کشور فرصت یکی دو هفته‌ای خواست تا جایگزین معاون سیاسی مشخص شود

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم صومعه سرا که خواستار کلید خوردن استیضاح وزیر کشور شد گفت: مسائل مربوط به معاون وزیر کشور درحال پیگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در قالب اخطاری با استناد به اصول ۶۲ تا ۹۰ قانون اساسی، خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده انتظار داریم استیضاح وزیر کشور کلید زده شود چرا که با وجود اینکه شما با وزیر کشور در جلسه‌ای پیرامون موضوع پیش آمده صحبت کردید اما بعد از آن برخی که از قانون چیزی نمی‌دانند و روزنامه‌های دولتی به تشویش اذهان عمومی پرداختند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ادامه داد: ما درخواست می‌کنیم که در این زمینه صراحت قانون مدنظر قرار گیرد چرا که براساس قانون انتخابات وضعیت کاملا روشن است بنابراین باید در این زمینه به حفظ حرمت مجلس بپردازید.

وی تأکید کرد: هم اکنون باید مشخص کنید که آیا کار استیضاح وزیر ادامه پیدا می‌کند یا وی پاسخ قانع کننده، قاطع و درستی به مجلس می‌دهد؟ بنابراین لازم است در این زمینه مر قانون که میثاق ملی و یکی از قوانین اصلی جمهوری اسلامی است رعایت شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده مردم صومعه سرا، افزود: من در جلسه‌ای که در خدمت دوستان بودم و وزیر کشور نیز حضور داشت گفتم، بحث در حوزه انتخابات شروع شده است و تأکید حضرت آقا نیز بر ۴ رکن اساسی امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت بوده و این مسائل اصل کار است.

وی تصریح کرد: همه باید کمک کنیم که مسیر انتخابات به درستی طی شود. این موضوع در آن جلسه قبول شد و در آن جلسه بحث کردیم، اینکه به هرحال معاون سیاسی وزارت کشور در ابلاغیه خطا کرده است و وزیر کشور هم این را پذیرفت و بندهای ۲.۴، ۶ و ۷ آن را لغو کرد و اینجا توضیح دادند که این اشکال وارد بوده است.

دکترقالیباف یادآور شد: من قبل از جلسه روز سه شنبه هفته گذشته با وزیر محترم کشور صحبت کردم و این اشکال را وارد دانستم و گفتم به خاطر این مسائل، دوستان هم ناراحت هستند، بعد اینجا هم آمدند و ایشان قول داد که این موضوع را پیگیری می‌کند و چون الان ستاد انتخابات استارت خورده، با یک فرصت یک هفته‌ای یا دو هفته‌ای داده تا جایگزین ایشان مشخص شود، کما اینکه این نکته خدمت آقای رئیس جمهور هم گفته شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور بیان کرد: طبق آئین نامه اگر استیضاحی مطرح است باید اعلام وصول شود و از جهت آئین نامه این حق شما است و من اخطار قانون اساسی شما را قبول دارم البته وزیر کشور به بنده قول داد و در آن جلسه هم گفتم این موضوع را پیگیری می‌کنم، بنابراین خواهش می‌کنم دوستان این موضوع را مطرح نکنند چرا که هر روز یک بحث جدید و یک تنش با یک موضوعات حاشیه‌ای درست می‌شود.

قالیباف تأکید کرد: مجلس از صبح در حال رسیدگی به موضوعات مهمی در رابطه با داروی مردم و هزینه کسب پروانه ساختمانی با معافیت و کاهش هزینه‌ها هستیم تا بحث‌های اینگونه را حل و فصل کنیم، لذا اخطار شما را قبول دارم ولی اجازه دهید که به حاشیه نرویم چراکه این موضوع در حال حل شدن است و من این موضوع را پیگیری می‌کنم و حتما این کار پیش می‌رود.

Share