مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

ورود معلمان به مدارس غیردولتی صرفاً با کسب مجوز گزینش امکان‌پذیر است

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: اولیا می‌توانند با ورود به سامانه: mosharekatha.ir از امکانات و میزان شهریه مدارس مطلع شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: اولیا می‌توانند با ورود به سامانه: mosharekatha.ir از امکانات و میزان شهریه مدارس مطلع شوند.

محمد فائزی در برنامه تلویزیونی صبح تازه با اشاره به فعالیت ۹۱۵ مدرسه غیردولتی و تحصیل ۷۰ هزار دانش آموز استان اظهار داشت: شهریه مدارس براساس دارا بودن مولفه‌های ۱۲گانه تعیین می‌شود و موسسان در سامانه مشارکت‌ها میزان دارا بودن شاخص‌های مورد نظر را تکمیل کرده اند. وی با اشاره به مشخص شدن میزان شهریه‌های مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: اولیا می‌توانند با توجه به شرایط مدرسه، نرخ شهریه‌ها را در سامانه مشارکت‌ها و تابلوی اعلانات مشاهده کنند و مدیران مدارس و موسسان مدارس غیردولتی موظفند رقم شهریه و منشور حقوقی اولیا را در معرض دید عموم قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر لزوم آموزش‌های ضمن خدمت معلمان مدارس غیردولتی اظهار داشت: براساس تفاهمنامه امضا شده با دانشگاه فرهنگیان و آزاد اسلامی دوره‌های ضمن خدمت با هدف روزآوری معلومات معلمان مدارس غیردولتی برگزار می‌شود.

فائزی با تأکید بر جنبه‌های نظارتی فعالیت‌های مدارس غیردولتی در راستای حفظ منافع عمومی خاطرنشان کرد: امسال ورود معلمان به این مدارس صرفاً با کسب مجوز گزینش امکان‌پذیر است.

وی درباره شرایط اخذ وجه در مدارس دولتی اظهار داشت: دریافت هرگونه هزینه با عنوان شهریه در مدارس دولتی ممنوع است و با کمک انجمن اولیا و مربیان در مدارس و با مشارکت داوطلبانه و تعامل خانه و مدرسه شاهد رونق فعالیت‌های مدارس و ارتقای سطح کیفی آموزشگاه‌های دولتی خواهیم بود.

Share