در سایه ضعف مدیران استان گیلان؛

نخستین پرواز عمان در فرودگاه رامسر به زمین نشست | وعده در رشت، عمل در رامسر!

فرودگاه سردار جنگل رشت که لقب «بین‌المللی» را هم یدک می‌کشد، در بخش پروازهای خارجی فعالیت چندانی نداشته و هیچ برنامه منظم و مدونی از پروازهای خارجی آن یافت نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل خبر، در حالی که یک سال قبل مدیرکل فرودگاه گیلان از برقراری پرواز رفت و برگشت رشت به مسقط پایتخت عمان خبر داد اما این روزها دیگر خبری از این پرواز نیست و از هفته قبل، از پرواز مستقیم رامسر به مسقط به عنوان نخستین پرواز بین المللی فرودگاه غرب مازندران رونمایی شد.

سید محسن میرحسینی، مدیرکل فرودگاه گیلان در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ از برقراری پرواز رفت و برگشت رشت به مسقط خبر داده و گفته بود: «این اقدام با پیشنهاد شرکت هواپیمایی پارس و صدور مجوزهای لازم، انجام شده است. این پرواز از سی‌ام تیرماه از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت و به صورت هفتگی برقرار می‌شود.»

اما پس از گذشت یک سال، نه تنها پرواز مسقط در فرودگاه سردار جنگل رشت برقرار نیست، بلکه پروازی که ایرنا از آن به عنوان «دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم» نام می‌برد، سر از فرودگاه رامسر در شمال کشور درآورده است.

این اتفاق که به نظر می‌رسد در سایه بی‌توجهی و سهل انگاری مدیران و مسئولان استان گیلان رخ داده، بار دیگر ضعف مشهود مدیریتی در مدیریت استان را یادآور می‌شود.

با توجه به روابط گسترده و استراتژیک سیاسی و اقتصادی ایران و عمان، بدون شک پرواز مستقیم رشت-مسقط می‌توانست فرصت ویژه‌ای برای توسعه گیلان باشد، فرصتی که با بی‎تدبیری و عدم پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان گیلان از استاندار و مدیرکل فرودگاه استان گرفته تا نمایندگان گیلان در مجلس، در اختیار استان مجاور قرار گرفت.

متاسفانه فرودگاه سردار جنگل رشت که لقب «بین‌المللی» را هم یدک می‌کشد، در بخش پروازهای خارجی فعالیت چندانی نداشته و هیچ برنامه منظم و مدونی از پروازهای خارجی آن یافت نمی‌شود.

شاید بد نباشد مدیران و مسئولان گیلان برای ارتقای سطح کیفی و کمی پروازهای تنها فرودگاه استان گیلان که بیش از نیم قرن قدمت دارد، آن گونه که مدعی‌اند، از ظرفیت‌های ملی خود در رایزنی با مدیران ارشد کشور بهره ببرند.

 

Share