بامداد امروز رخ داد؛

مهار آتش‌ در حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف + عکس

بامداد امروز حوالی ساعت یک، بخشی از واحد اداری و بخش آبدارخانه آستان‌مقدس حضرت سلطان سیدجلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، بامداد امروز حوالی ساعت یک، بخشی از واحد اداری و بخش آبدارخانه آستان‌مقدس حضرت سلطان سیدجلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه در آتش سوخت.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، این آتش سوزی در ساعت یک بامداد روز یک‌شنبه در بخش آبدارخانه حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آغاز و به محض وقوع حریق، خادمین حرم، مردم، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج به سرعت وارد عمل شده و اجازه گسترش حریق به بخش‌های مختلف را نداند.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اینکه در این حادثه بخشی از ساختمان اداری، آبدارخانه و آشپزخانه به آنان خسارت جزئی وارد شده، گفت: به بخش حسینیه اعظم حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع)، ضریح و شبستان آن هیچگونه آسیبی وارد نشده است.

طبق گفته‌های مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، علت این حادثه در دست بررسی بوده و اکنون خادمین و تمامی آحاد مردم و ارادتمندان به این امام زاده واجب التعظیم در حال آماده‌سازی حرم برای زیادت مردم هستند.

جَلالُ‌الدّینْ اَشْرَف، از مشهورترین و معتبرترین امامزاده‌های شمال ایران، که بنا به قول مشهور، فرزند امام موسى کاظم (ع) و برادر تنی امام رضا (ع) بوده است.

Share