وزیر رفاه تاکید کرد:

مردم نگران حذف یارانه نقدی خود نباشند | اتصال ۷۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ای به سامانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: افرادی که از این طرح استفاده می‌کنند نگران حذف یارانه نقدی خود نباشند چراکه اراده دولت بر حذف یارانه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه چهارشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در حاشیه دیدار با استاندار و نماینده ولی‌فقیه این استان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های آیت‌الله رئیسی، سفره و معیشت مردم است و برای اینکه به معاش مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم باید دهک‌های کم درآمد جامعه را به واسطه یارانه‌ها تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا دولت تصمیم گرفته است تا به واسطه کالابرگ الکترونیکی که به تازگی در کشور به مرحله اجرا رسیده و شیوه‌ای از پرداخت غیرنقدی یارانه‌ها به شمار می‌رود ۲۰ درصد به یارانه دهک‌های پایین جامعه افزایش دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در گام نخست سه دهک اول جامعه را مشمول این طرح قرار دادیم که یک ماه زودتر از فرجه یارانه نقدی به حساب آن‌ها واریز می‌شود، خرید کنند و ۲۰ درصد به یارانه آن‌ها اضافه شود و اگر بخشی از این مبلغ را خرید نکردند در موعد مقرر که بیستم هر ماه می‌شود به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد که در آینده اجرای یارانه‌ها به صورت کمی و کیفی با تحولاتی روبرو شود و افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ای، بزرگ، متوسط و کوچک به سامانه پرداخت الکترونیکی یارانه متصل شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ قلم کالا به قیمت پایه اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی یارانه‌ها می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به حضور مؤثر ایران در مجامع و اجلاسیه‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد، حضور در اجلاسیه سازمان بین‌المللی کار است که در این مراسم سخنرانی مفصلی داشتیم و مطالبات نظام مقدس جمهوری اسلامی که دفاع از مظلومیت کارگران فلسطینی بود را با صدای بلند عنوان کردیم و مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

مرتضوی افزود: در اجلاس وزاری کارعدم تعهد نیز شرکت داشتیم و به ابعاد موضوعات از جمله مواضع کشور در دفاع از کارگران که جزو آموزه‌های دینی اسلام است، پرداخته و ایران به عنوان رئیس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سفر سه روزه به استان چهارمحال و بختیاری از نمایشگاه اقوام ایران زمین بازدید و مصوبات سفر قبل را پیگیری می‌کند.

کلنگ زنی یک مرکز درمانی و دیدار با اصناف و سرمایه گذاران استان از دیگر محورهای سفر سید صولت مرتضوی است.

Share