سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان؛

فساد مالی، فساد اخلاقی و فساد سیاسی تهدید جامعه اسلامی است

محمدرضا شهاب زاده که از دی ماه ۱۴۰۰ به عنوان فرماندار رودسر مشغول به کار شده بود، در آخرین روز تیرماه ۱۴۰۲ از این سمت خداحافظی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی حکمی از سوی استاندار گیلان، محمد حیدری با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری رودسر منصوب شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه موفقیت‌ها در امور با همکاری و وحدت رویه انجام می‌گیرد، اظهار کرد: در جامعه اسلامی نباید از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی به مردم دریغ کرد.

محمد جلایی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی و ولایی، جایگاه مسؤول با حل مشکلات جامعه تعریف می‌شود، افزود: ما که ادعای خدمتگزاری داریم شاه کلید انگیزه ما بایستی خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات جامعه باشد تا اعتماد و امید مردم به مسؤولان جامعه اسلامی بیشتر شود.

وی الگوگیری مسؤولان از مکتب حسینی را مورد توجه قرار داد و گفت: شهدا، ایثارگران و خانواده‌های شهدا با جانفشانی و ایثار برای انقلاب سرمایه‌گداری کرده‌اند، ما که همه مدیون خون شهدا هستیم بایستی با توکل و توسل از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات جامعه استفاده کنیم و به تکلیفی که برعهده گرفته‌ایم عمل کنیم و از مسیر خارج نشویم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، فساد سیاسی، فساد مالی و فساد اخلاقی مسؤولان را تهدیدی برای جامعه اسلامی خواند و بیان کرد: پیروی از مقام معظم رهبری تنها راه توسعه و پیشرفت کشور در تمام امور است.

نباید صندلی مسؤولیت، طعمه‌ای برای سوء‌استفاده از قدرت باشد

محمد صفری ملک میان امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید رودسر در سالن اجتماعات این فرمانداری با اشاره به مقدس بودن مسؤولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: به دریافت پست‌های مسؤوولیت، خیلی خوشحال و از تغییرات نباید ناراحت نباشیم چراکه این طبیعت زندگی بشر است که مسؤولیت یک روزی دست ما و روزی دیگر دست دیگری باشد.

وی با اشاره به اینکه همه باید در جایگاه مسؤولیتی که داریم با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش کنیم، افزود: نباید صندلی مسؤولیت، طعمه‌ای برای سوء‌استفاده از قدرت باشد، همه مدیران نظام اسلامی بایستی منشور حکمرانی امیرالمومنین علی (ع) را به عنوان الگو، معیاری برای ارزیابی مدیریت عملکردی خود قرار دهند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسؤولیت بار سنگینی است، تصریح کرد: همه کارگزاران نظام اسلامی بایستی بر مبنای تقوا عمل کنند و کسی از این قاعده مستثنی نیست، همه باید مودب به آدابی باشیم که در عرصه قیامت پاسخگو باشیم که برخی از مسایل هویدا و برخی دیگر در پنهان اتفاق می‌افتند، مهم است رضایت خدا و رضایت خلق خدا را داشته باشیم.

صفری با قدردانی از عملکرد ۱۸ ماهه محمدرضا شهاب زاده فرماندار سابق رودسر خطاب به فرماندار جدید در خصوص توجه ویژه به بخش‌های مختلف شهرستان رودسر بیان: شهرستان رودسر از حیث گستردگی جغرافیایی، ترکیب جمعیتی و حاکم بودن فرهنگ و آداب خاص با داشتن اولین‌ها در حوزه علم، ادب و فرهنگ و ایثار و شهادت مانند اولین استاندار شهید کشور، اولین شهید مدافع امنیت، اولین شهید مدافع حرم، اولین شهید مدافع سلامت و علمای فاضل و همچنین اولین‌ها در حوزه تولیدات کشاورزی مانند رتبه اول در پرورش فندق و گل گاوزبان و غیره بایستی بیشتر مورد توجه مدیران و به ویژه فرماندار شهرستان در خدمت‌رسانی باشد.

وی با اشاره به اینکه یک سوم خاک شهرستان ما فاقد گاز بود که اکنون بخشی از بزرگ‌ترین عملیات گازرسانی ما در منطقه اشکورات انجام شده و بخشی نیز در حال انجام است، افزود: در حوزه راه بیش از یک هزار کیلومتر در شهرستان رودسر وجود دارد که بخش عمده این راه‌ها آسفالت‌شان مربوط به ۲۵ تا ۳۰ سال پیش است و نیازمند ترمیم و اصلاح است که بایستی با همدلی و همکاری مدیران کارها انجام گیرد.

جداسازی مردم و مسؤولان راهبرد اصلی دشمن است

سرپرست فرمانداری رودسر نیز با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت اقدام و عمل است، اظهار کرد: مردم به عنوان سرمایه بزرگ انقلاب سهم عظیمی در توفیقات نظام در صحنه‌های گوناگون داشتند و کارگزاران انقلاب اسلامی مکلف و موظف به خدمت‌رسانی شبانه روزی به مردم هستند.

محمد حیدری جداسازی مردم از مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را راهبرد دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و افزود: مسؤولان برای خنثی‌سازی ترفند و حیله‌های دشمن، بایستی باید در خدمت مردم باشند و با ارتباط با مردم، خلاهای ارتباطی مسؤولان با مردم را رفع و اعتمادسازی افزایش یابد.

وی با اشاره به ناترازی خدمات و پیشرفت در چهار بخش شهرستان رودسر بیان کرد: رویکرد مدیریتی ما در سطح شهرستان مردم محوری و استفاده از خرد جمعی در تحقق اهداف دولت سیزدهم دولت اقدام و عمل خواهد بود تا عقب افتادگی‌ها و مشکلات حل شود.

طی حکمی از سوی استاندار گیلان محمد حیدری به عنوان سرپرست فرمانداری رودسر انتخاب و از تلاش ۱۸ ماهه محمدرضا شهاب زاده قدردانی شد.

عکس: ابوالفضل شکری

Share