رئیس کل دادگستری هرمزگان:

سه متجاوز به زنان در مؤسسه زیبایی اعدام شدند | تجاوز به زنان پس از بیهوشی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: افرادی که در قالب یک مؤسسه زیبایی غیرمجاز به تعدادی از بانوان تجاوز کرده بودند، صبح امروز در زندان بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از قوه قضاییه، مجتبی قهرمانی با بیان اینکه رأی بدوی و صدور حکم اعدام این سه متجاوز به عنف پس از رسیدگی در شعبه دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر شد، اظهار داشت: این پرونده در ادامه روند دادرسی و پس از اعتراض محکومان در دیوان عالی کشور نیز بررسی و تأیید شد.

وی در تشریح اقدامات مجرمانه این افراد گفت: در آبان ماه ۱۴۰۰، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان با رصد اطلاعاتی متوجه ارسال تصاویر و متن‌های غیر اخلاقی حاوی محتوای مستهجن مبنی بر تجاوز در فضای مجازی می‌شوند که پس از کسب دستور مقام قضایی با تشکیل تیم حرفه‌ای و مجرب و با اقدامات تخصصی جهت بررسی ابعاد مختلف آن، پرونده این حوادث وارد مراحل تحقیقات و رسیدگی می‌شود.

قهرمانی در ادامه افزود: در نتیجه تحقیقات قضائی و امنیتی، مشخص شد یکی از محکومین که به عنوان تکنسین و دستیار پزشک مشغول به کار بوده است با انجام تبلیغات دروغین و ارسال فراخوان‌های گسترده در فضای مجازی افراد را برای انجام عمل زیبایی به منزل شخصی خود می‌کشانده و پس از تزریق داروی بیهوشی اقدام به خواب مصنوعی مراجعین و تجاوز به آن‌ها می‌نموده است.

وی یادآور شد: طبق اعلام اداره کل پزشکی قانونی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، داروی بیهوشی مذکور برای انجام عمل جراحی کوتاه مدت با اثربخشی سریع استفاده می‌شده است.

قهرمانی تصریح کرد: فرد مذکور با همدستی دو نفر دیگر که هر دو پرستار بوده اند به قصد سوءاستفاده نسبت به سرقت داروی بیهوشی و تزریق دوز بیشتر این دارو به مراجعه کنندگان جهت تجاوز به عنف اقدام کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به محتوای پیام‌های تبادل شده بین این افراد و اقاریر آن‌ها مبنی بر تجاوز به بزه دیدگان و عکس‌ها و فیلم‌هایی که در حال انجام تجاوز تهیه کرده‌اند، ارتکاب جرم توسط این محکومین برای دادگاه احراز شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: پس از رسیدگی اولیه به پرونده، دادگاه متهم ردیف اول را به مجازات اعدام به علت ۷ فقره زنای به عنف محکوم کرد.

وی گفت: دادگاه همچنین متهم ردیف دوم را به اعدام به علت ۴ فقره زنای به عنف محکوم کرد و متهم ردیف سوم نیز به جهت ارتکاب یک فقره زنای به عنف به اعدام محکوم شد.

مجتبی قهرمانی بیان کرد: با توجه به درخواست محکومین مبنی بر اعاده دادرسی، پرونده آن‌ها چندین بار جهت رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد که شعبه مربوطه در دیوان عالی کشور در هر مرحله پس از رسیدگی دقیق، اعاده دادرسی آن‌ها را فاقد وجاهت قانونی تشخیص داده و درخواست آن‌ها را رد نموده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در نهایت با گذشت کمتر از دو سال از وقوع این جنایت تلخ، سه متجاوز بامداد امروز در زندان مرکزی بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

قهرمانی در ادامه اقدام قاطع دستگاه قضایی در مجازات این متجاوزان به نوامیس مردم را در راستای دفاع از حقوق عمومی مردم، به خصوص زنان جامعه عنوان کرد و یادآور شد: دستگاه قضایی با آراء قاطع خود و مدافعین امنیت مردم در فراجا و دستگاه‌های امنیتی با برخورد قاطع و قانونی با مجرمان، همواره به صورت عملی و در میدان از جان و مال و ناموس مردم دفاع می‌کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با بیان اینکه پرونده مذکور از جمله پرونده‌های حساس استان بود که در دبیرخانه پرونده‌های مهم مورد رصد مدیریتی قرار داشت و در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات شد، افزود: افرادی که افکار شیطانی مشابهی را در سر می‌پرورانند از عاقبت شوم این مجرمان درس عبرت بگیرند و بدانند که دستگاه قضایی قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌کند و مجازات این گونه افراد مانند سه متهم مذکور، سخت و بدون اغماض خواهد بود.

 قهرمانی همچنین با اعلام هشدار جدی از هموطنان درخواست کرد از هرگونه مراجعه و دریافت خدمات از مراکز زیبایی و پزشکی غیرمجاز و همین طور افراد فاقد صلاحیت و غیرمجاز جداً اجتناب نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا غیرمجاز بلافاصله مراتب را به نهادهای پلیسی و امنیتی اعلام نمایند.

Share