خیریه تحصیلی

کمک به دانش آموزان نیازمند اولین و مهم‌ترین وظیفه خیره تحصیلی به شمار می‌آید.

خیریه تحصیلی

همان‌طور که می‌دانید انواع خیریه، سازمان‌های غیرانتفاعی هستند که با هدف رفع نیازهای محرومین و افراد نیازمند جامعه راه‌اندازی شده‌اند. با توجه به نوع فعالیت این مؤسسات، انواع خیریه تعریف شده و حوزه فعالیت آن‌ها مشخص گردیده است. یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت این مؤسسات، خیریه تحصیلی است. از آنجایی که هر کودکی و بهتر بگوییم هر انسانی حق تحصیل دارد و افراد تحصیل کرده بیشتر، نویدبخش کشوری بهتر است، بهترین موسسه خیریه در حوزه تحصیلی فعالیت می‌کنند.

این مؤسسات با مدارس تعامل داشته و از مربیان و مسئولین مدارس درخواست می‌کنند کودکان نیازمند را به آن‌ها معرفی نمایند. بدیهی است که مربیان یک مدرسه بیشترین ارتباط را با کودک و والدین آن‌ها دارند و از این رو بهترین منابع برای معرفی و شناسایی کودکان در معرض ترک تحصیل خواهند بود. در ادامه نیازهای این کودکان شناسایی می‌شود و به عبارتی تلاش می‌شوند؛ آنچه کودک نیاز دارد تا به تحصیل خود ادامه دهد شناسایی خواهد شد. تأمین نیازهای کودک در قالب یافتن یک اسپانسر مالی انجام می‌گیرد.

موسسه خیریه کمک هزینه تحصیلی

در یک مصاحبه از افرادی که به ناچار تحصیل را رها کرده‌اند؛ عدم حمایت مالی از کودکان، بیشترین نقش را در ترک تحصیل داشته است. این کودکان اغلب بی‌سرپرست و یا بد سرپرست بوده‌اند و از این رو توانایی تأمین هزینه‌های تحصیل خود را نداشته‌اند. به همین دلیل تحصیل را ترک کرده و برای تأمین نیازهای مالی خانواده وارد بازار کار می‌شوند. اما خیریه کمک هزینه تحصیلی با تأمین بخش عمده‌ای از هزینه تحصیل کودکان و حتی نوجوانان تلاش دارند؛ این کودکان را به آغوش امن مدرسه بازگردانند. موسسه خیریه مهرامن به آدرس وب سایت www.mehreamen.com مرکز استعداد یابی کودکان با شناسایی کودکان و نوجوانان نیازمند که از تحصیل محروم شده‌اند؛ تلاش دارد که هزینه‌های تحصیل آن‌ها را تأمین نماید. این کودکان بعد از رفع نیازهای اولیه تحصیل به صورت مرتب حمایت شده و روند رشد تحصیلی آن‌ها پیگیری خواهد شد.

خدمات موسسه خیریه تحصیلی تنها کمک به ادامه تحصیل کودکان نیست؛ بلکه اگر کودکی به تائید مربیان مدرسه، نخبه است و یا ضریب هوشی بالایی دارد، شناسایی شده و زمینه آموزش وی در مدارس بهتر و توسط مربیان بهتر فراهم خواهد شد.

حامی مالی تحصیلی

خیریه حامی مالی تحصیلی به شکل یک اسپانسر مالی برای تحصیل یک فرد عمل می‌کند. این فرد می‌تواند یک کودک کم برخوردار باشد و یا یک نخبه که شرایط مالی سفر به کشورهای خارجی جهت ادامه تحصیل را ندارد. حمایت تحصیلی هیچ حد و مرزی ندارد؛ چرا که کسب عمل هیچ حد و مرزی ندارد. اگر یک فرد نیکوکار که از نظر مالی محدودیت ندارد، حمایت مالی یک دانشجوی نخبه را برعهده بگیرد؛ توانسته است فردی لایق برای پیشرفت کشور تربیت نماید و جامعه‌ای بهتر را برای آیندگان بسازد. خیریه تحصیلی تلاش دارد افراد مستعد و نخبه‌ای را شناسایی کند که در صورت داشتن حامی مالی می‌توانند در کشورهای خارجی تحصیل نمایند.

این تلاش یعنی کمک مالی برای تحصیل برای کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و یا بد سرپرست نیز انجام می‌گیرد. اغلب این کودکان اشتیاق به تحصیل بیشتری دارند و آینده بهتر خود را در گرو ادامه تحصیل خود می‌دانند. از این رو داشتن یک اسپانسر مالی زمینه تحصیل آن‌ها را فراهم خواهد کرد.

خیریه کمک مالی تحصیلی تهران

کمک به دانش آموزان نیازمند اولین و مهم‌ترین وظیفه خیره تحصیلی به شمار می‌آید. این خیریه‌ها با شناسایی دانش آموزان مشتاق به تحصیل اما نیازمند تلاش دارد که با تأمین مالی نیازهای آن‌ها همچون مشوقی عمل کند. بدیهی است که دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند به تحصیل با داشتن حامی مالی می‌توانند تمامی حواس خود را روی درست متمرکز کنند. خیریه حوزه آموزش در زمینه جذب حامی مالی تحصیلی، شناسایی دانش آموزان نیازمند، شناسایی نیازهای دانش آموزان و حتی شناسایی دانشجویان نخبه فعالیت می‌کند. این خیره

Share