برقراری پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی بخش خصوصی صورت می گیرد

توضیحات فرودگاه گیلان درباره پرواز عمان به رشت؛ وظیفه فرودگاه تامین زیرساخت‌های عملیاتی و هوانوردی است

در جوابیه فرودگاه گیلان اشاره شده که “وظیفه فرودگاه تامین زیرساخت‌های عملیاتی و هوانوردی است” و “برقراری پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی بخش خصوصی” صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرودگاه گیلان با ارسال جوابیه ای به انتشار خبر “نخستین پرواز عمان در فرودگاه رامسر به زمین نشست” واکنش نشان داد.

در این جوابیه اشاره شده که “وظیفه فرودگاه تامین زیرساخت‌های عملیاتی و هوانوردی است” و “برقراری پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی بخش خصوصی” صورت می گیرد.

««جوابیه اداره کل فرودگاه استان گیلان

با سلام و احترام؛

گزارشی با عنوان ««پرواز مستقیم به عمان، وعده در رشت، عمل در رامسر»» روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ در آن پایگاه خبری منتشر شده؛ مقتضی است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و به منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ در همان صفحه با همان فونت و اندازه و با تیتر فوق در اسرع وقت در آن سایت خبری منتشر شود.

وظیفه فرودگاه تامین زیرساخت‌های عملیاتی و هوانوردی است لذا اداره کل فرودگاه استان گیلان در راستای انجام وظایف ذاتی خود از لحاظ تجهیزات کمک ناوبری و هوانوردی با نصب سیستم‌های جدید هوانوردی از قبیل ILS، RVR و PALS در دو سال گذشته در زمره برترین فرودگاههای کشور می‌باشد و به نوعی آینده عملیاتی آن حداقل تا بیست سال آینده تضمین شده است، از لحاظ سرانه فضای ترمینالی، فرودگاه سردار جنگل رشت تنها از سی درصد ظرفیت خود با توجه به محدودیت ناوگان هواپیمایی کشور استفاده می‌نماید.

لذا برقراری پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی که غیر از شرکت هواپیمایی ایران ایر، عمدتا بخش خصوصی هستند، با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و شرایط هر منطقه و بر اساس سود حاصله از برقراری پرواز صورت می‌گیرد.

به عنوان مثال در سال گذشته، هفت ماه پرواز رشت_مسقط از طریق فرودگاه رشت صورت گرفت و در حال حاضر هفته‌ای دو پرواز به مقصد عتبات عالیات از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت صورت می‌پذیرد، نظر به اینکه اکنون بعنوان مثال از فرودگاهای مشهد، شیراز بطور متوسط روزانه حداقل ده پرواز خارجی انجام می‌شود اما در مقام مقایسه زیرساخت‌ها و امکانات، فرودگاه رشت نه تنها کمتر از فرودگاههای شیراز و مشهد نیست بلکه در مواردی بخصوص دستگاههای ناوبری به روز‌تر می‌باشد.

فرودگاه رشت بصورت ۲۴ساعته آمادگی، ارائه سرویس به تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی را داشته و هیچ گونه محدودیتی ندارد.

لذا با همین روند پروازها در بستر اداره کل فرودگاه استان گیلان در سال جاری از رتبه ۱۸ به رتبه ۱۱ از لحاظ تعداد پروازها ارتقاء یافته است و آمار پروازهای فرودگاه رشت از فرودگاههای از قبیل فرودگاههای مازندان، گرگان، اردبیل، ارومیه به مراتب بیشتر می‌باشد.

فلذا در صورت جذاب بودن اقتصاد هوانوردی منطقه، کامل بودن امکانات گردشگری و وجود سرمایه گذاران جهت حمایت مالی پروازهای خارجی، پروازهای خارجی به هر مقصدی از فرودگاه رشت امکان‌پذیر است.

در خاتمه پیگیری حقوقی بکار بردن الفاظی از قبیل سهل انگاری، بی تدبیری در انجام وظایف فرودگاه که کاملا غیرمنصفانه و در مقام نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی متخصصین هوانوردی گیلان می‌باشد، برای این مجموعه محفوظ خواهد بود.

روابط عمومی اداره کل فرودگاه استان گیلان

Share