بازدید مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور از فرودگاه رشت‏ +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور از سطوح پروازی، جاده حفاظتی، ترمینالها و محاوط فرودگاهی فرودگاه سردار جنگل رشت بازدید کرد. رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور عصر روز شنبه اول شهریور ماه به همراه معاون عملیات فرودگاهی و مشاور اجرایی این شرکت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور از سطوح پروازی، جاده حفاظتی، ترمینالها و محاوط فرودگاهی فرودگاه سردار جنگل رشت بازدید کرد.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور عصر روز شنبه اول شهریور ماه به همراه معاون عملیات فرودگاهی و مشاور اجرایی این شرکت وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شد و از سطوح پروازی، جاده حفاظتی، ترمینالها و محاوط فرودگاهی این فرودگاه بازدید کرد.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور در این بازدید به یافته های فرودگاه رشت اشاره کرد و گفت: لازم است همه تجهیزات زمینی شرکتهای هواپیمایی مستقر در فرودگاه رشت که وظیفه خدمات رسانی به مسافرین را دارند مورد ارزیابی قرار گرفته و با استانداردهایی که دفتر استاندارد فرودگاهی ترسیم نموده است مطابقت داشته باشد.
حاج محمد علی ایلخانی افزود: در آینده نزدیک با بازدید در یکی از شرکتهای تولید کننده ایربریج( تونل هوایی) نسبت به خرید ایربریج اقدام خواهیم کرد که فرودگاه رشت یکی از چند فرودگاهی است که به این تونل مجهز خواهد شد.
رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاههای کشور در بازدید از ترمینال قدیم( مختص پروازهای خارجی) این فرودگاه که در حال بهسازی است اذعان داشت: هم اکنون که این ترمینال در حال بهسازی است لازم است گمرک و گذرنامه طوری مستقر شوند که حداقل ایستایی را برای مسافرین پروازهای خارجی به همراه داشته باشد.
در این بازدید مدیر کل فرودگاه گیلان ضمن ارائه گزارش عملکرد از بخش های هوانوردی و غیر هوانوردی و تقدیر از حضور مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور در فرودگاه رشت، گفت: این فرودگاه با بیش از چهار دهه فعالیت هنوز از نعمت آب شرب محروم است ضمن اینکه با توجه به بافت جغرافیایی استان گیلان، اشجار و انهار فراوانی در استریپ پروازی این فرودگاه بچشم می خورد و انتظار می رود به تنها فرودگاه استان با نگاه ویژه نگریسته شود.
مهندس فتاح رضوانی خاطر نشان کرد: ترمینال قدیم فرودگاه رشت که از سال ۱۳۴۷ مورد بهره برداری قرار می گرفت جوابگوی پروازهای خارجی این استان نبود که این اداره کل برای رفاه حال مسافرین هوایی مخصوصاً زائرین گیلانی اقدام به بهسازی این ترمینال نموده که تا زمان عملیات پروازهای حج تمتع به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار داشت: متاسفانه سیستم های روشنایی، سرمایشی و گرمایشی در ترمینال قدیم فرودگاه رشت بدون لحاظ استانداردهای تعریف شده تعبیه شده بود که اگر در جهت تعویض و بهسازی سقف این ترمینال اقدام نمی کردیم چه بسا ضایعات جبران ناپذیری همانند آتش سوزی این فرودگاه و جان انسانها را تهدید می کرد که الحمد ا… با بهره گیری از طرح کارشناسی جدید این ترمینال در حال اجرا می باشد.
گفتنی است مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور پس از یک بازدید دو ساعته، فرودگاه رشت را به مقصد تهران ترک کرد.
IMG_5581 IMG_5602 IMG_5632 IMG_5711
/ روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان

Share