رئیس پلیس پیشگیری فراجا اعلام کرد:

انهدام بزرگترین باند قاچاق اشیای تاریخی توسط پلیس فرودگاه‌های کشور

سردار رضا بنی اسدی‌فر، رئیس پلیس پیشگیری فراجا از انهدام باند بزرگترین قاچاق اشیاء تاریخی و کشف ۳ هزار ۶۸۰ عتیقه متعلق به دوره‌های مختلف توسط ماموران پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس پیشگیری فراجا از انهدام باند بزرگترین قاچاق اشیاء تاریخی و کشف ۳ هزار ۶۸۰ عتیقه متعلق به دوره‌های مختلف توسط ماموران پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) خبر داد.

سردار رضا بنی اسدی‌فر در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: همکارانم در پلیس فرودگاه امام خمینی (ره)، حین کنترل مسافران به محتویات بار همراه دو نفر از مسافران خروجی به مقصد یکی از کشورهای عربی در ارتباط با قاچاق کالا و ارز مشکوک می‌شوند.

وی افزود: با حضور همکاران متخصص در زمینه قاچاق و بازرسی دقیق بار آن‌ها مقدار ۳۶۸۰ قطعه اشیای عتیقه که به‌صورت بسیار ماهرانه در داخل چمدان جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متاسفانه قاچاقچیان اشیاء گرانبها و تاریخی را که سند گذشتگان ما هستند برای فروش به کشورهای خارجی انتقال می‌دهند، افزود: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت اشیاء کشف شده متعلق به دوره‌های عباسی، ساسانی، یونانی، اسلامی، اشکانی، هخامنشی، هزاره اول و ایلیمایی، است.

سردار بنی اسدی فر در ادامه، ضمن تقدیر از اقتدار و برخورد قاطعانه مقام محترم قضایی با افرادی که سرمایه‌های فرهنگی کشور را به تاراج می‌برند، افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این اولین و بزرگترین باند قاچاق عتیقه بصورت سازمان یافته و بین المللی است که توسط پلیس فرودگاه کشف گردید و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و سربازان گمنام امام زمان (عج) در ساحفا فراجا بصورت شبانه روزی در حال بررسی زوایای پنهان عملکرد این باند سازمان یافته هستند همچنین وزارت میراث فرهنگی نیز بعد از اطلاع از موضوع بعنوان شاکی اقدام به طرح شکایت در این خصوص کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری در پایان با اشاره به اینکه تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد گفت این پلیس قاطعانه با هر گونه قاچاق اثار باستانی مقابله و از میراث گرانبهای ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند.

Share