رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد؛

اجرای بازنگری طرح هادی روستایی در ۱۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شروع ساخت ۴۳۱ هزار واحد مسکن ملی خبر داد و گفت: از ابتدای شروع نهضت ملی مسکن تاکنون، ۱۳۱ هزار واحد مسکن به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اکبر نیکزاد در جریان سفر یک روزه‌اش به گیلان در گفتگو با مهر، اظهار کرد: توجه به مناطق روستایی و توانمندسازی روستاها مورد تاکید دولت مردمی سیزدهم قرار دارد.

وی با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی بنیاد مسکن در عرصه‌های مختلف افزود: پرونده توانمندسازی مناطق روستایی و حل مشکلات روستاها روی میز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به سفرش به گیلان و روستای خجکه آلیان فومن بیان کرد: سال ۱۴۰۰ به درخواست مادر شهید فریدی، پروژه طرح هادی روستایی خجکه آلیان فومن در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت و امروز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری رسید.

نیکزاد از شروع ساخت ۴۳۱ هزار واحد مسکن ملی خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای شروع نهضت ملی مسکن تاکنون، ۱۳۱ هزار واحد مسکن به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اجرای ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت افزود: از تعداد ۳۰۰ هزار واحد در حال ساخت، ۱۶۰ هزار واحد در مناطق روستایی و ۱۴۰ هزار واحد در مناطق شهری ساخته می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه اجرای مسکن ملی با شتاب در حال انجام است، گفت: با مانع برداری و تسهیل بخشی مسیر ساخت مسکن ملی با سرعت بیشتری در حال انجام است تا به قول ساخت سالیانه ۱ میلیون مسکن برسیم.

نیکزاد با اشاره به وجود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور بیان کرد: طرح هادی روستایی با جدیت در ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در حال انجام است.

وی از اجرای بازنگری طرح هادی روستایی در ۱۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و افزود: در طول سال باید در ۴ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار، بازنگری طرح هادی انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی قیر در مناطق روستایی خبر داد و اضافه کرد: تهاتری کردن تأمین قیر برای اجرای طرح هادی روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه اعتبارات ملی به صورت خاص دیده می‌شود، افزود: گیلان یکی از استان‌های مولد و قطب کشاورزی کشور است و باید به صورت ویژه دیده شود.

Share