جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

آخرین قیمت خودرو در بازار؛ از کوئیک تا فیدلیتی پرایم و پژو ۲۰۶

با اتمام تعطیلات آخر هفته بازار خودرو از ابتدای امروز شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۲، فعالیت خود را از سر گرفت. این از سرگیری در حالی رخ داد که بازار نسبت به هفته قبل تقریباً نوسانی را تجربه نکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو در تعطیلات آخر هفته گذشته ثابت ماند و تغییری در آن ایجاد نشد. مضاف بر تعطیلات آخر هفته که بر رکود بازار دامن زد، به نظر می‌رسد بازار همچنان مسیر خود را پیدا نکرده و از سوی دیگر هنوز پیام روشنی که جهت آن را مشخص کند، مخابره نشده است.

البته با توجه به جلسه امروز شورای‌ رقابت افزایش قیمت‌ها شاید قابل انتظار باشد، اما نکته روشن در این بازار تلاش برای خروج سرمایه از آن است. به‌ویژه افرادی که به‌ قصد سرمایه‌گذاری اقدام به خرید خودرو کرده بودند، حالا نسبت به بازدهی آن حتی در بلندمدت ناامید شده‌اند.

طبق داده‌های به‌دست‌آمده هیچ خودرویی نسبت به روز گذشته نوسان قیمت نداشته است.

پراید ۱۱۱ با ۳۴۰ میلون تومان و پراید ۱۳۱ با ۳۲۵ میلون تومان امروز در بازار حضور پیدا کردند.

سورن‌پلاس و ۲۰۷ اتوماتیک آبی‌پوشان جاده‌مخصوص نیز بدون هیچ تغییر قیمتی به ترتیب با اعداد ۵۹۰ و ۷۴۸ میلیون تومان در بازار حاضر شدند.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار مونتاژِ‌ی‌ها هم امروز و تا به این لحظه شامل هیچ تغییر قیمتی نشده و تمام خودروها را همچنان می‌توان با قیمت‌های دیروز خریداری کرد.

آمار نشان می‌دهد که فیدلیتی ۵ نفره، بعد از کاهش قیمت ۳۰ میلون تومانی در آخرین روز کاری هفته همچنان در جایگاه قیمتی یک میلیارد و ۶۵۰ میلون تومان ثابت مانده است.

لاماری ایما، تنها محصول تولیدی آرین پارس موتور هم پس از ریزش قیمت ۶۰ میلیون تومانی در هفته گذشته در ایستگاه نهایی دو میلیارد و ۴۰ میلیون تومان ایستاد تا به عنوان دیگر خودروی لوکس و پرفروش بازار مونتاژی‌ها که شامل هیچ‌گونه نوسان قیمتی نشده است در بازار این هفته حضور پیدا کند.

جک j۴، ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین سدان چینی بازار ایران نیز پس نوسانات متعدد در قیمت نهایی ۷۹۰ میلیون تومان توقف کرد.

پیش بینی قیمت خودرو

برای هفته جاری در کنار عوامل اثرگذار همیشگی مثل قیمت ارز و اخبار سیاست‌خارجی باید به موضوع مهم اعلام قیمت‌های جدید توسط شورای رقابت توجه کرد و هر خبری که مربوط به این موضوع باشد را برای پیش‌بینی عملکرد این بازار باید دنبال کرد، چراکه این اخبار اثر مستقیم بر قیمت‌های بازار و حجم عرضه و تقاضای آن‌ دارد.

Share