نوسان قیمت ها در بازار خودرو؛

جدول جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید | این خودرو ۲۵ میلیون تومان ارزان شد

قیمت خودرو در بازار آزاد کشور امروز نیز با نوساناتی همراه بود. در این میان، برخی از خودروها با افزایش و برخی دیگر با کاهش قیمت همراه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو روز چهارشنبه، ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ با تغییراتی مواجه شد. قیمت خودرو از ابتدای سال با افزایش قابل توجهی همراه شد. اما هم‌زمان با به پایان رسیدن فروردین سرعت افزایش قیمت‌ کاهش یافت و اکنون تنها نوسانات جزئی در قیمت‌ها مشاهده می‌شود. برخی گمانه‌ها حاکی از آن است وزارت صمت برای فرار از استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، بالاخره اقدام به کنترل بازار و قیمت‌ها کرده است.

با این حال  اعلام خبر عرضه ۵۰ هزار خودروی ثبت‌نامی در سامانه یکپارچه خودرو تا پایان هفته جاری سیگنال جدیدی را به بازار مخابره کرد و قیمت برخی خودروها از دیروز کاهشی شد. البته بعید به نظر می‌رسد که این روند ادامه‌دار باشد. چرا که بعید است توزیع گسترده خودرو در هفته‌های آتی ادامه‌دار باشد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پژو ۲۰۷i پانوراما اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ در نرخ یک میلیارد و ۴۹ میلیون تومان ثابت ماند.

رانا پلاس پاناروما ۱۴۰۲ نسبت به روز گذشته سه میلیون تومان کاهش یافت و اکنون این خودرو را با نرخ پایین‌تر از ۶۶۲ میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت. مدل دیگر این خودرو، یعنی رانا پلاس ۱۴۰۲ در بازار با ۲۵ میلیون تومان کاهش مواجه شد و حال این خودرو ۵۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. اما مدل ۱۴۰۱ رانا با پنج میلیون تومان افزایش قیمت، ۵۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس موتور جدید XU۷P، ساخت ۱۴۰۲  که این روزها جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و سقف ۶۰۸ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز سه میلیون تومان ارزان شد و نرخ ۶۴۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

تارا دنده‌ای که مدل ۱۴۰۲ آن به تازگی وارد بازار شده است، امروز در نرخ ثابت ۸۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری ۱۴۰۱ با نرخ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۵۰ میلیون گران‌تر از مدل قبلی خود، یعنی با نرخ دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما S۸ مدل ۱۴۰۲ امروز به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید. هایما S۷ پلاس ساخت ۱۴۰۲ قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود به ثبت رساند.

تیگو ۸ پرو اما امروز، چهارشنبه، با ورود به کانال سه میلیارد تومانی، نرخ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو در روزهای گذشته با نوساناتی همراه شد. تعدادی خودرو با افزایش و تعدادی دیگر با کاهش قیمت همراه شده‌اند.

در این میان، سیگنال‌های مختلفی به بازار فرستاده می‌شود. اما کارشناسان معتقدند با توجه به شرایط تورمی کشور، شاید به صورت مقطعی قیمت‌ها روند نزولی به خود بگیرند، اما در بلندمدت قیمت خودرو شیب صعودی را طی می‌کند.

Share