ادامه دردسرهای حذف ارز ترجیحی؛

قیمت مرغ در رشت به ۸۰ هزار تومان رسید | گفتاردرمانی جواب نداد

مرغداران می گویند با توجه به اینکه هزینه‌های تولید گوشت مرغ افزایش یافته است، برای کاهش قیمت، باید وزارت جهاد کشاورزی در تأمین نهاده تلاش بیشتری داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالیکه ابتدای هفته جاری مرغ در بازار با قیمت ۷۳ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه میشد، طی روزهای اخیر قیمت مرغ در بازار رشت و گیلان به کیلویی ۸۰ هزار تومان رسیده است.

در همین زمینه بازار استان تهران نیز که بخش از مرغ مورد نیاز خود را از گیلان تامین می کند طی روزهای اخیر وضعیت پرنوسانی را پشت سر گذاشته است و به قیمت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

بنا بر اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، روزانه ۵۵۰ تن مرغ گرم در استان تولید می‌شود که از این میزان ۲۹۰ تن آن در گیلان توزیع شده و بقیه به استان‌های تهران و البرز صادر می‌شود.

گفتنی است، اسفند سال ۱۴۰۰ بود که مجلس شورای اسلامی‌ با حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ موافقت کرد، پس از آن دولت در اردیبهشت ۱۴۰۱ اقدام به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کرد و نهاده مرغداران از جمله خوراک که پیش از این با ارز دولتی وارد می شد قرار شد با ارز ۲۸۵۰۰ تومان و‌ارد کشور شود.

از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار برای جبران افزایش قیمت نهاده برای مرغدار، قیمت مرغ را کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام کرد، اما این روزها مرغداران می‌گویند امکان تأمین نهاده با قیمت مصوب ندارند و از بازار آزاد با قیمت‌های بالا تهیه می‌کنند.

گفتاردرمانی مسئولان در کنار ضعیف سیستم نظارتی در بازار سبب شده که همواره گرانی و تورم بیشتری نصیب مردم شود.

 

Share