شورش در روسیه؛

رهبر واگنر: آماد‌ه‌ایم در این خیزش بمیریم | سرنگونی «آنتونوف ۲۶» و جنگنده «سوخو ۳۵» ارتش روسیه

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) از مردم روسیه خواست تا اطراف مقر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حمایت از او تجمع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر در پیامی که امروز صبح در تلگرام منتشر کرد گفت که «آماده مرگ» هستند و از تلاش خود برای سرنگونی دولت روسیه خبر داد.

وی در این خصوص گفت: «همه ما آماده مرگ هستیم. تمامی ۲۵ هزار نفر و ۲۵ هزار نفر دیگر. ما آماده‌ایم برای مردم روسیه بمیریم. ما در حال نجات روسیه هستیم».

پریگوژین همچنین ادامه داد: «درباره خیانت به کشور، رئیس‌جمهور شدیداً در اشتباه است. ما وطن‌دوست هستیم. ما (برای روسیه)مبارزه کردیم و در حال مبارزه هستیم».

پریگوژین همچنین مدعی شد نیروهای این گروه یک فروند هواپیمای نظامی «آنتونوف ۲۶» و جنگنده «سوخو ۳۵» ارتش روسیه را سرنگون کرده‌اند.

مدودوف: دشمن تشنه تکه تکه کردن سرزمین روسیه است

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به تحولات روسیه گفت: «در حال حاضر مهم‌ترین چیز، شکست دشمن داخلی و خارجی است که تشنه تکه تکه کردن سرزمین مادری ما است و مهم است که کشور را نجات دهیم و اطراف رئیس‌جمهور گردهم آییم».

وی تأکید کرد: «جدایی و خیانت مسیرهایی به سوی بزرگ‌ترین تراژدی و یک فاجعه جهانی است که ما اجازه نمی‌دهیم چنین چیزی رخ دهد. دشمن شکست خواهد خورد و پیروزی از آن ما است».

Share