مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

۴ محیط‌بان گیلانی نمونه کشوری شدند+ اسامی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۴ محیط‌بان این استان که تلاش گسترده در حفاظت از عرضه های زیست محیطی داشتند به عنوان نمونه کشوری انتخاب و قدردانی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمزه عشوری اظهار داشت: علی قاسمی مسئول پاسگاه محیط بانی سلکه صومعه سرا، ایرج متقی خواه محیط بان شهرستان شفت، علی اشجعی مسئول پاسگاه محیط بانی لوندویل آستارا و منصور قاسمیان محیط بان پاسگاه دوستلات سیاهکل، ۴ محیط‌بان گیلانی هستند که به عنوان محیط‌بان نمونه کشوری معرفی شدند.

وی درباره انتخاب محیط بانان نمونه گفت: هر سال محیط بانان عملکرد خود را در قالب فرم‌هایی ارائه می‌دهند و خوداظهاری می‌کنند و این خوداظهاری‌ها توسط بخش ارزیابی اداره کل و فرمانده یگان حفاظت اداره کل بررسی می‌شود، مستندات به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حمزه عشوری افزود: یگان حفاظت محیط زیست گیلان نیز در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ رتبه یک کشور را بخود اختصاص داده است که حاصل زحمات و تلاشهای خالصانه و شبانه روزی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و یکایک محیط بانی عزیزی است که حافظان راستین عرصه‌های طبیعی هستند و با عشق و علاقه و شجاعت از عرصه‌های طبیعی و زیست بوم استان گیلان حفاظت و حراست می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: در گیلان ۱۷۵ نفر محیط‌بان کار حفاظت از عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست را در ۲۰ پاسگاه محیطبانی استان برعهده دارند.

استان گیلان دارای ۱۵ منطقه تحت مدیریت شامل یک پارک ملی – چهار اثر طبیعی ملی – پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹/۱۶درصد از سطح کل استان را شامل می‌شود؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع (اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده) نیز بوده که ۵/۸۲ درصد از سطح کل استان را شامل می‌شود. و در مجموع ۱۴/۹۸ درصد از کل مساحت استان گیلان را شامل می‌شود.

Share