نقد کردن درآمد یوتیوب {چالش اصلی یوتیوبرای ایرانی}

ایرانی ها هم می توانند در یوتیوب فعالیت کنند و درآمدشان را دریافت کنند، علاوه بر آن حتی مالیاتی که  یوتیوبرهای اروپایی پرداخت می کنند را نپردازند.

اگر به عنوان یک یوتیوبر از کشور ایران در حال فعالیت در یوتیوب هستید به احتمال خیلی زیاد اگر در جمعی بخواهید سخت ترین قسمت شغلتان را برای افراد حاضر در جمع تعریف کنید از چالش دریافت درآمد یوتیوب خواهید گفت ، اگر هم به عنوان یک تازه کار می خواهید وارد این حوزه شوید قطعا بارها و بارها شنیده اید که آیا  ایرانی ها هم می توانند در یوتیوب فعالیت کنند و درآمدشان را دریافت کنند اگر هنوز این سوال برای شما وجود دارد که چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم به دقت این مقاله را بخوانید.

امروز می خواهیم در این مقاله برای همیشه پرونده نقد کردن درامد یوتیوب را ببندیم.

 بله ایرانی ها هم می توانند در یوتیوب فعالیت کنند و درآمدشان را دریافت کنند، علاوه بر آن حتی مالیاتی که  یوتیوبرهای اروپایی پرداخت می کنند را  نپردازند.

در مرحله اول شما باید مرحله مانیتایز کردن چنل یا مانیتایز کردن کانال را پشت سر گذاشته باشید اگر نمی دانید مفهوم مانیتایز کردن چنل یوتیوب یا مانیتایز کردن کانال یوتیوب چیست نگران نباشید.

سعی می کنم خلاصه به مفهوم مانیتایز کردن کانال یوتیوب بپردازم:

مانیتایز شدن کانال یوتیوب یعنی شرایط درآمدزایی کانال فعال شده باشد.

images_1683795921_645cafd156810.jpg

شرایط کسب درآمد زایی از یوتیوب چیست ؟

برای فعال سازی درآمد زایی از یوتیوب دو شرط الزامی می باشد،

  • ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم ( زمان دیده شدن تمام ویدئو های کانال در ۱۲ ماه گذشته )
  • حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر ( دنبال کننده )
  •  ۱۰ میلیون بازدیدکننده  و ۱۰۰۰سابسکرایبر را  داشته باشید که تنظیمات یوتیوب برای کسب درامد شما فعال شود.

بعد از این مرحله شما می توانید به دنبال یک روش برای نقد کردن درآمد ارزی یوتیوب باشید.

یک نکته را همین جا داخل پرانتز   خدمتتان  می گویم ، بر خلاف تصور عموم کسب درامد از یوتیوب در ایران به هیچ وجه کار سخت و پیچیده ای نیست و به راحتی می توان درآمد از یوتیوب در ایران را تجربه کرد.

احتمالا شما فکر میکنید که ما به عنوان یک یوتیوبر ایرانی طبیعتا نمی توانیم از روش های اصولی که خود یوتیوب معرفی می کند درآمدمان را نقد کنیم اما باید خدمتتان بگویم که اشتباه می کنید و روش های قانونی هم برای نقد کردن درآمد یوتیوب وجود دارد که شما به عنوان یک یوتیوبر ایرانی هم می توانید از آن ها استفاده کنید.

بیایید در ابتدا انواع روش های نقد کردن درامد یوتیوب را بشناسیم.

روش اول:ساخت اکانت گوگل ادسنس images_1685517704_6476f588a66fa.png 

گوگل ادسنس ابتدایی ترین روش برای نقد درآمد یوتیوب است.

گوگل ادسنس یکی از خدمات زیرمجموعه شرکت گوگل است که تمامی واریزها و  پرداخت ها بین شما و شرکت گوگل به واسطه این پلتفرم یعنی گوگل ادسنس انجام شود که معمولا یوتیوبرهای غیرحرفه ای که خارج از ایران فعالیت می کنند از این روش استفاده می کنند.

اما سوالی که برای شما پیش می آید داشتن گوگل ادسنس برای ایرانیان است ، که متاسفانه باید بگویم این امکان برای ایرانیان به واسطه عدم اتصال بانک های ایرانی به حساب های بین المللی امکان پذیر نمی باشد.

روش دوم :شرکت های واسط

اکثر یوتیوبرهای ایرانی که به دنبال حل مشکل دریافت درآمد از یوتیوب هستند به سراغ این روش می روند که با هم بررسی می کنیم.

شرکت های واسط معمولا درآمد کانال های زیرمجموعه را توسط یک حساب گوگل ادسنس که در خارج از کشور ساخته اند نقد می کنند شاید این روش راهکار خوبی برای حل مشکل دریافت درآمد یوتیوب در ایران باشد ، اما قطعا بدترین و خطرناک ترین شیوه ممکن هم هست .

چون این کار از نظر یوتیوب ممنوع و غیرقانونی است شما حق ندارید درآمد هیچ کانالی را توسط حساب ادسنس شخص دیگری نقد کنید اما چه عواقب خطرناکی این شیوه برای شما داشته باشد.

  • یوتیوب مالک تمام کانال های متصل به ادسنس را یک شخص می داند و اگر یک کانال مرتکب اشتباهی شود که منجر به آسیب دیدن یا حذف شدن کانالش شود تمام کانال هایی که به آن ادسنس متصل هستند سرنوشت مشابهی خواهند داشت.
  • شما در واقع قراردادتان را با یک شخص بستید که هیچ وظیفه ای در قبال پشتیبانی کانال شما ندارد.
  • معافیت مالیاتی آی پی آمریکا یکی از مسائلی است که در یک مقاله مجزا به آن خواهیم پرداخت اما باید بدانید خیلی از ادسنس ها باید مالیات آی پی آمریکا پرداخت کنند و در واقع این مالیات از درآمد شما کسر می گردد.

و دلایل خیلی زیاد دیگری هم هست که باید ابتدا با روش امن و قانونی نقد کردن درآمد یوتیوب آشنا شوید تا بتوانیم با روش شرکت های واسط که همان گوگل ادسنس هست مقایسه دقیقی داشته باشیم.

روش سوم:نمایندگی های رسمی mcn

images_1685518103_6476f717d1cae.png

اما برسیم به بهترین ، امن ترین و قانونی ترین روش نقد کردندرآمد یوتیوب که یوتیوبر های حرفه ای هم در همه جای دنیا از این روش استفاده می کنند . البته دقت بفرمایید نقد کردن درآمد یوتیوب تنها دلیل یوتیوبرهای حرفه ای برای قرارداد با این شرکت ها نیست چون آن ها برای کسب درامد از یوتیوب هیچ مسئله ای ندارند اما مسائلی چون پشتیبانی و دفاع در مقابل کپی رایت ها و اخطارها ان ها را ترغیب می کنید که وارد قرارداد با این شرکت ها شوند .

اما نام این شرکت ها چیست ؟

MCNها یا Multi Channel Network

این شرکت ها در واقع زیرمجموعه های مستقیم یوتیوب هستند ،  یوتیوب برای اینکه بتواند قسمتی از پشتیبانی خود را برون سپاری کند ، زیرمجموعه هایی را تشکیل داد به نام MCN ها که به تمامی قوانین یوتیوب مسلط هستند و شما زمانی که با آن ها وارد قرارداد می شوید عملا خیالتان بابت کانالتان راحت است چون تمامی مسائل قانونی ، نقد کردن درامد و ….. را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام می دهد و طبیعتا درصدی هم به عنوان کارمزد می گیرند . ( این کارمزد توسط یوتیوب مشخص می شود ) احتمالا برای شما هم این سوال پیش می آید که شرکت های MCN  برای یوتیوب در ایران هم وجود دارند؟
باید بگویم خوشوقتانه بله،چند mcn قدرتمند و تراز اول جهان در ایران نمایندگی رسمی دارند.

و اگر به فکر کسب درآمد از یوتیوب هستید قطعا درامدزایی از طریق یوتیوب با این روش یعنی قرارداد با شرکت های MCN  بهترین روش ممکن است .

شما با قراردادی که با این شرکت ها می بندید در واقع علاوه بر اینکه درآمد از یوتیوب در ایران را به راحتی تجربه می کنید ، این شرکت ها تمام تلاش خودشان را می کنند که شما توانمند تر شوید ( پشتیبانی استاندارد یوتیوب ) و بتوانید درامد بیشتری کسب کنید و از کانال شما در مقابل هر اتفاق و رخداد خطرناکی محافظت می کنند. با هم مقایسه ای داشته باشیم بین شرکت های MCN و  ادسنس ها ( شرکت های واسط ).images_1685518352_6476f81043d56.png

بهتر است بخوانید:۷ راه افزایش واچ تایم یوتیوب

اما چطور نمایندگی  MCN معتبر در ایران پیدا کنیم ؟

یاراتیوب اولین و معتبرترین نمایندگی رسمی دو MCN  اروپایی تراز اول جهان در ایران است که تمام نیازهای کاربران را برای دریافت درآمد از یوتیوب در ایران مرتفع ساخته است.

علاوه بر این یاراتیوب به هر کانالی که وارد قرارداد رسمی برای نقد کردن از یوتیوب با این شرکت شود یک مشاور اختصاصی تخصیص می دهد که قدم به قدم همراه شماست و به صورت هفتگی برای شما زمان مشاوره تخصیص می دهد و هر سوالی داشتید می توانید در هر زمانی از پشتیبانتان بپرسید.

Share