با حضور حمزه خلیلی، رییس کل دادگستری استان گیلان؛

نشست بررسی مشکلات و مطالبات مردم روستای قاضیان سنگر و اهالی رانکوه املش

نشست کمیته صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی با موضوع بررسی مشکلات و مطالبات مردم روستای قاضیان سنگر و همچنین اهالی رانکوه املش به ریاست رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست کمیته صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی با موضوع بررسی مشکلات و مطالبات مردم روستای قاضیان سنگر و همچنین اهالی رانکوه املش به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به مطالبات مردم روستای قاضیان سنگر در خصوص صدور سند رودخانه سفیدرود در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد تا کسانی که نسق و یا سند مالکیت مربوط به قبل از سال ۴۷ را دارند تقاضای خود را در کمیسیون ماده ۳ آیین نامه حد بستر رودخانه‌ها ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: اهالی همچنین حق اعتراض داشته و اعتراضات آن‌ها در کمیسیون دیگری به نام کمیسیون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه و آب‌های زیرزمینی مطرح می‌شود و تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود قابل تجدید نظر در دیوان عدالت اداری بوده و حقوق مجاورین و ساکنین بستر رودخانه محفوظ خواهد ماند.

رییس کل دادگستری گیلان همچنین با بیان مطالبات شهروندان شهر رانکوه املش پیرامون برخی عرصه‌هایی که به آن الحاق شده است گفت: از آن جایی که رانکوه یک باغ شهر تلقی می‌شود و محاط به باغ‌های چای می‌باشد، عرصه‌های طبیعی و باغ‌های چای این منطقه باید حفظ شده و حقوق مالکان زمین‌های بایر در خصوص تغییر کاربری باید مراعات شود به طوری که هم حقوق شهرداری‌ها و هم حقوق شهروندی محفوظ بماند.

Share