آنتونیو مانیکونه مربی تیم ملی ایران شد

معرفی عضو هیجان انگیز نیمکت تیم ملی | یک ایتالیایی در جمع کادر فنی

تمرین امروز صبح بازیکنان تیم ملی یک چهره ویژه را در جمع نفرات خود داشت، آنتونیو مانیکونه مربی ایتالیایی سابق تیم‌ ملی سوییس برای مربی‌گری به جمع کادر فنی تیم‌ملی فوتبال ایران اضافه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از “ورزش سه”، امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم‌ملی با تیشرت سفید و سایر اعضای کادر با شلوارک مشکی و تی‌شرت طوسی مارک مجید، روبروی ملی‌پوشان ایران ایستاده تا سرمربی حرفهایش را آغاز کند. او خیلی زود صحبتهایش را جمع و جور می‌کند و یک چهره جدید را در کنار خودش به دیگران نشان می‌دهد. یک مربی ایتالیایی با تجربه و اسم و رسم دار به نام آنتونیو مانیکونه.

مانیکونه که بیش از یک ماهی است در مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران، قرارداد خود را برای حضور در جمع مربیان تیم ملی نهایی می‌کند، امروز اولین صحبتهای خود را در جمع ملی‌پوشان به زبان می‌آورد. او هنوز با جو و فضای ایران آشنا نیست، اگرچه از طریق واسطه‌ای که خود را به ایران معرفی کرده، قاعدتا از شرایط کاری‌اش تا جام ملتها با خبر است.


مانیکونه، بازیکن سابق تیم‌ملی ایتالیاست و در اینترمیلان و پالرمو بازی کرده و چهره نسبتا معروف در فوتبال ایتالیتا محسوب می‌شود. البته عمده شهرت او به دستیاری ولادیمیر پتکوویچ برمی‌گردد، مربی صربستانی مشهور تیم‌ملی سوییس که این دو با هم ۳ تورنمنت بزرگ را تجربه کردند؛ دو جام ملتهای اروپا (یورو ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰) و جام جهانی ۲۰۱۸. در حالی که موفقترین دوره تاریخی تیم‌ملی سوییس به پیروزی بزرگی برمی‌گردد که مقابل فرانسه پرستاره اتفاق افتاد.

مانیکونه در سالی به دنیا آمده که انگلیس جام جهانی را فتح کرده است و به طور دقیق ۵۷ سال دارد. او از ۵۰ سالگی در کادرفنی تیم‌ملی سوییس حضور داشته و بعد از ۷ سال استشمام فضای ملی، این بار به ایران آمده تا همان نقش را در کنار امیر قلعه‌نویی ایفا کند. او همچنین در اینترمیلان، لاتزیو و بوردو هم مربیگری کرده و مطرح‌ترین چهره کادرفنی تیم ملی به حساب می‌آید، کسی که حالا یکی از نفرات این کادر شلوغ و پرانرژی است. کادری که شامل رحمان رضایی ملی‌پوش سابق ایران، آندرانیک تیموریان کاپیتان پیشین تیم‌ملی، حمید مطهری مربی اسبق پرسپولیس و سعید الهویی دستیار امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر. همچنین اصغر قربانعلی‌پور (مربی سابق تیم‌ملی) و دینکا الین (مربی گلرهای تراکتور) نیز در کادر حضور دارد و این جمع را تکمیل می‌کنند. در حال حاضر کادرفنی تیم‌ملی فوتبال ایران به جز آنالیزورها شامل این هشت نفر خواهد بود.

امروز در جلسه معارفه امیر قلعه‌نویی، مانیکونه را به بازیکنان معرفی و این مربی نیز برای ماموریتی که در پیش دارد، برای بازیکنان فوتبال ایران آرزوی موفقیت کرد.

تیم‌ملی که خود را آماده مسابقات کافا و حضور در اولین تورنمنت بین‌المللی با امیر قلعه‌نویی می‌کند، هدفی جز حضور قدرتمند در جام ملتهای آسیا ندارد و آنطور که به نظر می‌رسد، چیزی به امان خدا رها نشده است. مانیکونه با لبخند و چهره مصمم و صحبتهای امیدوارکننده، به زودی عضو مهمتری از کادرفنی تیم‌ملی خواهد بود، یک ایتالیایی که سوابق همکارانش در فوتبال ایران، به موفقیت او در فوتبال ایران امیدوارمان می‌کند.

Share