مدیرعامل آب منطقه ای گیلان؛

با توجه به وضعیت بارش‌ها احتمالا امسال دشوارترین سالی باشد که تجربه می‌ کنیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه ذخیره سد سفیدرود امسال نسبت به سال قبل در این زمان که دشوارترین سال آبی را در این حوضه داشتیم،باز هم کاهش دارد، گفت: ذخیره کنونی این سد نسبت به دوره بلند مدت ۲۰ ساله بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وحید خرمی روز دوشنبه در جلسه شورای مدیریت حفاظت آب استان گیلان گفت: در حال حاضر ذخیره سد سفیدرود ۴۹۳ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته ۶۱۶ میلیون متر مکعب و در سال قبل از آن یک میلیارد و ۸۰ میلیون متر مکعب و سد سرریز شده بود.

وی با بیان اینکه به طور معمول هرساله سیلاب‌هایی را از اسفندماه تا خردادماه در استان داشتیم، اظهار کرد: در سال جاری چنین سیلاب‌هایی را تا کنون نداشتیم و به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت بارش‌ها امسال دشوارترین سالی باشد که تجربه می‌نمائیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به تجربه موفق مدیریت آب استان بواسطه تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب استان در سال آبی گذشته ابراز امیدواری کرد که همچون سال قبل با همکاری دستگاه‌ها و کشاورزان سال زراعی خوبی را پشت سر بگذرانیم.

گفتنی است؛ سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌نماید.

Share