سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن خبر داد:

رهاسازی یک بهله کرکس در ارتفاعات ماکلوان

ابراهیم غلامی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن از رهاسازی یک بهله کرکس بومی در ارتفاعات سیاهکوه ماکلوان این شهرستان خبر داد و افزود: کرکس‌ها (لاشخورها) حیواناتی سودمند برای جلوگیری از گندیدگی و عفونت‌زایی مردارها هستند این پرنده از مردار حیوانات تغذیه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فومن از رهاسازی یک بهله کرکس بومی در ارتفاعات سیاهکوه ماکلوان این شهرستان خبر داد.

«ابراهیم غلامی» بیان کرد که این پرنده که دچار مسمومیت بوده توسط دوستداران طبیعت به این اداره انتقال یافت و پس از مراحل تیمار و بهبودی کامل در قلمرو خود توسط محیط‌بانان این اداره رهاسازی شد.

وی افزود: کرکس‌ها (لاشخورها) حیواناتی سودمند برای جلوگیری از گندیدگی و عفونت‌زایی مردارها هستند این پرنده از مردار حیوانات تغذیه می‌کند و با خوردن مردار، به پاک شدن زمین از بیماری و عفونت کمک می‌کنند کرکس‌ها نقش اکوسیستمی بسیار مهمی دارند و نابودی آن‌ها مجموعه‌ای از خطرات بهداشتی جدی را برای جوامع انسانی ایجاد می‌کند. مهم‌ترین خطر برای کرکس‌ها سموم آفت‌کش و داروهایی است که کرکس‌ها به آن‌ها به شدت حساس هستند و خوردن کم‌ترین مقدار آن باعث مرگ آن‌ها می‌شود در این فصل به علت استفاده از سموم کشاورزی این حیوانات دچار مسمومیت میگردند و تغذیه از مردار اغشته به این سموم برایشان بسیار خطرناک است.

غلامی در پایان از مردم فهیم درخواست نمود که درصورت مشاهده حیوانات وحشی مصدوم با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خود یا سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند

Share