پیام شهروندی: مسئولان دولتی و قضایی به جنوب رشت بیایند

درخواست مردم جنوب شهر رشت از مسئولان؛ از نبود امکانات آموزشی تا زمین ورزشی

در بخش از این پیام با بیان اینکه در زمان انتخابات همه به خاطر تراکم جمعیتی به فکر این مناطق هستند، آمده است: در مناطقی چون آسایشگاه معلولین و سالمندان، ۹۰درصد ساختمان‌ها فاقد سند و استحکام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکی از مخاطبان دیارمیرزا خواستار توجه ویژه مسئولان به جنوب شهر رشت شدند.

در متن پیام ارسالی به دیارمیرزا آمده است:

مردم شریف سلیمانداراب، معلولین، پاره بیجار، جاده جیرده، گلها، شهدا، قاسمیه دو، بازرگانی و آسایش از استاندار محترم آقای دکتر اسداله عباسی، رئیس دادگستری گیلان جناب آقای خلیلی، آقای فلاح امیری دادستان محترم، سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان خواستار بازدید بازدید از مناطق که درجنوب رشت قرار دارد، هستند.

در بخش از این پیام با بیان اینکه در زمان انتخابات همه به خاطر تراکم جمعیتی به فکر این مناطق هستند، آمده است: در مناطقی چون آسایشگاه معلولین و سالمندان، ۹۰درصد ساختمان‌ها فاقد سند و استحکام است. همچنین طرح تفصیلی آرامگاه شهید میرزاکوچک مشکلاتی برای مردم به وجود آورده که حق فروش و تجدید بنای ساختمان خود را ندارند که عمر برخی از این خانه‌های مسکونی به بیش از۴۰ سال می‌رسد، با متراژ زیر۸۰مترمربع و در آستانه خراب شدن سقف خانه‌ها بر روی ساکنین است.
در بخش دیگری از پیام ارسالی آمده است: این مناطق فاقد دبیرستان متوسطه اول و دوم دخترانه بوده که باعث ترک تحصیل بسیاری ازدختران این مناطق شده درصورتی که می‌توانست از زمین‌های سپیدرود جاده جیرده جهت ساخت این مدارس استفاده کرد.
فضای سبز این مناطق ازشهرهای کویری ایران کم‌تر است و سالن‌های کمپ ترک اعتیاد در این مناطق از سالن‌های ورزشی بیشتر است. تنها زمین ورزشی خاکی شاهین (شهیدحاج قاسم سلیمانی) سلیمانداراب بود که به سان گوشت قربانی بین نهادها و سازمان‌ها تقسیم شد و فقط ۱۳۰۰۰مترباقی مانده که آن هم اخیرا توسط یک نهادی به متراژ۱۶۳۲ متر تصرف شد. زمینی که طبق تفاهم نامه‌ای که بین مسکن شهرسازی و شهرداری رشت در سال۱۳۹۵ بسته شده بود قراربود چمن زمین مصنوعی، یک سالن ورزشی سرپوشیده ۸۰۰متری و۲۱باب مغازه احداث شود که بعد از ۴سال پیمانکار به علت‌ عدم تعهد کارفرما کار را رها کرد.

بعضی مناطق فاقد اگوی شهری وآب شرب سالم هستند. بیکاری، اعتیاد، طلاق، کودکان کارو  هزاران مشکل پنهان و آشکار.
تاکید می‌کنیم که زیباترین گل‌ها درسیاه‌ترین خاک‌ها می‌روید. درخواست بازدید مسئولین بالا را در اسرع وقت با هماهنگی معتمدین، امامان جماعت مساجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج برادران و خواهران، مدیران مدارس مناطق ذکرشده، بچه‌های جهادی رئیس کلانتری۱۱و… را داریم تا بعد از بررسی مشکلات، موانع دریک جلسه‌ی عمومی باحضور مسئولین و مردم در مسجد شهید میرزا کوچک خان سلیمانداراب جهت رفع مشکلات و تقویت داشته‌ها قدم‌های اساسی برداشته شود.

Share