قیمت جتور داشنگ چقدر خواهد بود؟

جتور داشنگ تست شد | فیدلیتی XB1 پیش از تهران به مسکو می‌رسد؟

 جتور داشنگ محصولی از زیرشاخه چری است و بنابراین به دیگر خودروهای این برند شباهت دارد.

فیدلیتی XB1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خودروبانک، جتور داشنگ یکی از محصولات جدید زیرمجموعه چری یعنی جتور است که در ایران با نام فیدلیتی XB1 عرضه خواهد شد. در حالی که هنوز فرصت تست و بررسی این خودرو برای خبرنگاران ایرانی مهیا نشده است، خبرنگاران روس این فرصت را پیدا کرده‌اند تا با این خودرو ملاقات کنند. بنابراین به نظر می‌رسد پیش از آن که فیدلیتی XB1 توسط بهمن موتور به بازار ایران برسد، جتور داشنگ با نام و نشان اصلی خود به بازار روسیه عرضه خواهد شد.

ظاهر خارجی و ابعاد
جتور داشنگ محصولی از زیرشاخه چری است و بنابراین به دیگر خودروهای این برند شباهت دارد. از بین تمامی محصولات چری، می‌توان شباهت میان جتور داشنگ و چری اومودا ۵ که در ایران به نام فونیکس FX شناخته می‌شود را بیشتر از سایرین دانست. البته فیدلیتی XB1 یا همان جتور داشنگ در مقایسه با محصول اومودا، طراحی محافظه کار تر و سنتی‌تری دارد.

البته تمامی المان‌های مربوط به طراحی خودروهای مدرن را در جتور داشنگ خواهید یافت. این خودرو چراغ‌های چندگانه، جلوپنجره مشبک بدون قاب، چراغ‌های عقب کشیده و دستگیره‌های در جمع شونده دارد که در بسیاری از خودروهای امروزی مشاهده می‌شوند. بنابراین فیدلیتی XB1‌ می‌تواند انتظارات کاربر از ظاهر خود را برآورده کند. تنها نقطه ضعف این خودرو از دید خبرنگاران روس، دستگیره‌های در جمع شونده هستند که به عقیده آن‌ها در سرما و یخبندان روسیه کارایی چندانی نخواهند داشت.

جتور داشنگ یک کراس‌اوور متوسط محسوب می‌شود که ابعاد آن شامل ۴۵۹۰ میلیمتر طول، ۱۹۰۰ میلیمتر عرض و ۱۶۸۵ میلیمتر ارتفاع است. فاصله محوری این کراس‌اوور نیز ۲۷۲۰ میلیمتر اعلام شده است که آن را در جایگاه مشابهی نسبت به تویوتا RAV4‌ قرار می‌دهد.

پیشرانه‌ها

جتور داشنگ در چین با دو پیشرانه بنزینی درون‌سوز و هیبریدی برقی – بنزینی عرضه می‌شود. فیدلیتی XB1 در ایران با پیشرانه هیبریدی به تولید خواهد رسید، هر چند امکان عرضه آن با موتور درون‌سوز نیز وجود دارد. خبرنگاران روس در جریان تست و بررسی خود، به نسخه درون‌سوز این خودرو علاقه بیشتری نشان دادند. دلیل این مساله واضح است، روسیه نیز همانند ایران زیرساخت مناسبی برای بهره‌مندی از خودروهای هیبریدی و برقی ندارد. همچنین هزینه نگهداری خودروهای هیبریدی در کشور ما یا روسیه برای مالک گران تمام می‌شود. مشتریان ایرانی یا روسی امکان تعویض خودرو طی مدت زمان کوتاه را ندارند و این مساله باعث می‌شود تا هزینه نگهداری خودروهای هیبریدی در بلندمدت به شکل چشم‌گیری افزایش یابد.

نسخه درون‌سوز جتور داشنگ با دو پیشرانه از سری محصولات چری قابل انتخاب خواهد بود. تیپ نخست این خودرو به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر با کد SQRE4T15C مجهز است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت آزاد می‌کند. این پیشرانه به سیستم تزریق غیرمستقیم سوخت یا MPi مجهز است و سازگاری بهتری با بنزین معمولی دارد. تیپ دیگر جتور داشنگ موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر چری با کد SQRF4J16 را زیر کاپوت خود دارد. این پیشرانه به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت آزاد می‌کند. ضریب تراکم این موتور بالاتر است و به بنزین با اکتان ۹۲ یا بهتر نیاز دارد.

جتور داشنگ با سه نوع گیربکس در اختیار مشتریان قرار دارد که شامل شش سرعته دستی ۶MF22A، شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه ۶DCT260 و هفت سرعته اتوماتیک DF727A می‌شوند. گیربکس شش سرعته دستی تنها با موتور ۱.۵ لیتری قابل انتخاب است.

قیمت جتور داشنگ چقدر خواهد بود؟

در حال حاضر چری اومودا ۵ یا همان فونیکس FX‌ در روسیه با قیمت ۲.۵ میلیون روبل (یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان) فروخته می‌شود. خبرنگاران روسی تخمین می‌زنند که قیمت جتور داشنگ یا فیدلیتی XB1‌ نیز در همین محدوده تعیین شود. این خودرو در بازارهای صادراتی نخست با محصولات برند چری از جمله تیگو ۷ پرو یا اومودا ۵ (فونیکس FX) رقابت خواهند کرد.

Share