واقعیت این است که این لایحه فقط جنبه جرم انگاری داشته است

تصویب یک فوریت لایحه عفاف و حجاب | قالیباف: این لایحه اولویت جامعه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رأی به یک فوریت لایحه عفاف و حجاب برای افزایش دقت در بررسی، تدوین یک لایحه همه جانبه و سندی پرافتخار است که ابعاد مختلف آن کامل باشد گفت: موضوع مربوط به حجاب قبل از اینکه بحث قضائی و جرم انگاری داشته باشد یک بحث فرهنگی، اجتماعی، شرعی و یک بحث فلسفی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی پس از رأی نمایندگان برای بررسی لایحه عفاف و حجاب به صورت یک فوریتی، گفت: هیچ شکی نیست که موضوع لایحه عفاف و حجاب از اولویت‌های اول جامعه امروز ما است و این وظیفه همه ما است تا در این جا تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این باب که یک فوریت این مسئله تصویب شد به این معنا نیست که مجلس به اهمیت این موضوع توجه نداشت، قطعا این موضوع از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار است، واقعیت این است که این لایحه فقط جنبه جرم انگاری داشته، موضوع مربوط به حجاب قبل از اینکه بحث قضائی و جرم انگاری داشته باشد، یک بحث فرهنگی، اجتماعی، شرعی و یک بحث فلسفی است و از همه مهم‌تر یک موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی و ایران عزیز است و بحث تمدنی ما محسوب می‌شود.

وی افزود: ما در مجلس مصمم هستیم با کمک یکایک شما و یکایک همه نخبگان جامعه که در این جا دست نیاز دراز می‌کنیم به عزیزان خود در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و همه دلسوزان نظام که مجلس را کمک کنید، ما اگر به یک فوریت این لایحه رأی دادیم برای این بود که زمان داشته باشیم یک لایحه همه جانبه‌ای که ابعاد مختلف آن کامل باشد و سند پرافتخاری باشد تا از ولنگاری‌ها جلوگیری کند، تدوین شود. حتما عده‌ای هستند که معارض این موضوع هستند و با حجاب دشمنی می‌کنند که باید برخورد قضائی و قهری داشته باشیم. غافل نشوید که آموزش و پرورش و صدا و سیما در این جا مهم هستند و دستگاه‌های فرهنگی نیز وظیفه دارند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در گزارشی که کمیسیون فرهنگی قرائت کرد ۳۲ دستگاه که وظیفه فرهنگی و اجتماعی دارند در این موضوع قصور داشته اند، باید قانون قوی و جامعی بنویسیم و وظیفه خودمان را به درستی عمل کنیم.

قالیباف تصریح کرد: از اینکه دوستان به یک فوریت برای دقت در تکمیل این کار رأی دادند تشکر می‌کنم. مطمئن باشید در اسرع وقت ولی با طرحی جامع و کامل در خدمت شما هستیم.

Share