مدیرعامل توزیع برق گیلان تشریح کرد؛

تابستان امسال در گیلان خاموشی داریم؟ | نیروگاه های برق – آبی از مدار خارج شدند

مدیرعامل توزیع برق گیلان، از اعمال بسته های تشویقی مدیریت مصرف برق خبر داد و گفت: هدف و برنامه ماست که با مدیریت بار خاموشی ناشی از کمبود انرژی نداشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدی زاده، با اشاره به تغییر نگاه مدیریت مصرف برق در وزارت نیرو در سال جاری، اظهار کرد: از سال گذشته نهضت مدیریت مصرف را شروع کردیم و امسال این مسیر با عمق بخشی بیشتری دنبال می شود و بسته های تشویقی قوی تری را برای مشترکین خوش مصرف در نظر گرفتیم.

وی از اعمال بسته های تشویقی مدیریت مصرف از اول خرداد ماه خبر داد و تصریح کرد: مشترکینی که بتوانند مصارف خودشان را کاهش دهند و تا ۲.۵ برابر زیر الگوی مصرف قرار بگیرند، از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان پاداش دریافت می کنند که بی سابقه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در گفت وگوی خبری باران، با بیان اینکه وزارت نیرو و شرکت توانیز بر نهادینه شدن مدیریت مصرف انرژی تاکید دارند، گفت: با رعایت الگوی مصرف مبالغ صوتحساب به شدت کاهش پیدا می کند، اما برای مشترکینی که بالای ۲.۵ برابر الگوی مصرف در بخش خانگی و بالای ۱۰۰۰ کیلووات ساعت مصرف در بخش تجاری هستند، کنتور هوشمند نصب می کنیم.

مهدی زاده کنتورهای هوشمند را رویت پذیر دانست و خاطرنشان کرد: همکاران شرکت توزیع برق به لحظه می توانند مصارف را کنترل و در صورت پر مصرفی اقدام به محدودسازی و قطع و وصل برق کنند تا مدیریت مصرف انجام شود.

وی ماموریت ویژه سال جاری را مدیریت بار دانست و عنوان کرد: امسال با افزایش دما و افزایش مصرف مواجه هستیم و به دلیل خشکسالی نیروگاه های برق – آبی ما از مدار خارج شده لذا باید با مدیریت مصرف از این شرایط عبور کنیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از مشترکین گیلانی جهت مصرف هوشمندانه در سال گذشته قدردانی کرد و متذکر شد: هدف و برنامه ماست که با مدیریت بار خاموشی ناشی از کمبود انرژی نداشته باشیم.

Share