مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد:

برنجکاران گیلانی کمبود آب کشاورزی را به ادارات آبیاری اطلاع دهند

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش ۵۶ درصدی آورد آب سد سفید رود در سالجاری نسبت به مدت مشابه بلندت مدت گفت: کشاورزان موضوعات کمبود آب را به جای طرح در فضای مجازی، به ادارات آبیاری و امورات منابع آب در شهرستان ها اطلاع دهند تا دراسرع وقت رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وحید خرمی با اشاره به پخش فیلم ها و تصاویر خشکی در فضای مجازی که عمدتا دیر نشاء شده اند، گفت: متاسفانه شالیزارهایی که دیر نشاء شده‌اند  و تقویم زراعی را رعایت نکرده اند با توجه به افزایش دما با مشکل مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به کمبود آورد آب سد سفیدرود، برنامه نوبت بندی دقیقی را  بر اساس تقویم زراعی در شالیزارها به اجرا گذاشته ایم و تمامی برنامه های نوبت بندی آب کشاورزی را از طریق صدا و سیما و رسانه های جمعی به اطلاع کشاورزان عزیز رسانده ایم.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با ذکر اینکه زمین هایی که غالبا دیر نشاء شده اند  به مشکل بر می خورند، گفت: بررسی ها نشان می دهند، زمین هایی که تقویم زراعی را رعایت کرده اند و در اردیبهشت ماه و روزهای آغازین ماه خرداد نشاء انجام داده اند مشکل آنها بسیار کمتر بوده و برای موارد نقطه ای نیز غالبا با  تجهیزات شخصی از قبیل پمپ آب قابل حل است.

وی در پایان تأکید کرد: کشاورزان عزیز هر گونه مشکل کم آبی در سطح شالیزارهای برنج را به ادارات آبیاری و امورات منابع آب شهرستانها اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و نسبت به رفع مشکلشان اقدام شود.

Share