اردوغان سوگند یاد گرد؛

با کابینه جدید قرن ترکیه را خواهیم ساخت | تلاش از ما و توفیق از جانب خداوند است

رجب طیب اردوغان که در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ۲۸ می مجددا به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد، در صحن مجلس ملت کبیر ترکیه سوگند یاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تی آرتی، مراسم آغاز دوره جدید ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان پس از ادای سوگند در مجلس٬ با حضور سران و مقامات شمار زیادی از کشورهای جهان در مجتمع ریاست جمهوری بش‌تپه آنکارا برگزار شد.

اردوغان طی سخنرانی در این مراسم، خواستار ایجاد اتحاد و همدلی میان ۸۵ میلیون شهروند کشور شد.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴ و ۲۸ می گذشته گفت: اعتماد ملت عزیز به شخص بنده، حزب و ائتلاف‌مان را از بین نخواهیم برد. به ساخت و ارایه آثار و خدمات جدید ادامه خواهیم داد.

اردوغان اظهار داشت: تمامی جمعیت ۸۵ میلیونی کشور فارغ از هر نوع دیدگاه سیاسی، قوم و مذهب را در آغوش خواهیم گرفت. ترکیه بیش از هر زمان دیگری به همه ۸۵ میلیون شهروند کشور نیاز دارد که مانند آجرهای دیوار در هم تنیده، متحد و یکدل شوند.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: انتخابات ۲۸ می خاتمه یافت. اراده ملی برای دو بار در صندوق رای تجلی یافت. قرن ترکیه آغاز و دروازه‌های خیزش کشورمان گشوده شده است.

اردوغان با بیان اینکه ترکیب اعضای هیات دولت را امروز شنبه اعلام خواهد کرد، ادامه داد: امروز اعضای کابینه جدید را معرفی خواهم کرد. با کابینه جدید قرن ترکیه را خواهیم ساخت. نخستین نشست کابینه روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

وی درباره دوره جدید ریاست جمهوری خود گفت: در صدمین سالگرد تاسیس جمهوری، ترکیه به یک آغوش و همدلی بزرگ نیاز دارد. دعوت می‌کنم که بسیج برادری و همبستگی را در ۸۱ استان کشور تشکیل دهیم. امروز روز اتحاد، برابری و تحکیم برادری هزار ساله‌مان است. امروز روز صیانت از آینده‌های روشن فرزندانمان است.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به رویکرد سیاست خارجی آتاترک، عنوان داشت: مصمم به اجرای آرمان «صلح در جهان و صلح در کشور» غازی مصطفی کمال (آتاترک) هستیم. این اصل را با توسعه تاثیرگذاری دیپلماسی انسانی انجام خواهیم داد.

اردوغان در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: قول می‌دهیم که با تمام قوا برای پاسداری از شکوه و افتخار جمهوری ترکیه و افزایش اعتبار و نام آن در جهان به مدت ۵ سال تلاش کنیم. با اعتقاد به اینکه تلاش از ما و توفیق از جانب خداوند است، از امروز برای ساخت «قرن ترکیه» بسم‌الله گفته و گام بر می‌داریم.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به دنبال مراسم ادای سوگند در پارلمان عازم آرامگاه مصطفی کمال آتاترک، بنیانگذار جمهوری ترکیه موسوم به «آنیت‌کابیر» در آنکارا شد.

اردوغان طی یادداشتی در دفتر یادبود ویژه آنیت‌کابیر نوشت: آتاترک عزیز، ترکیه یک دوره انتخابات دیگر را با مشارکت بالای مثال زدنی در جهان و همراه با جشن دموکراسی پشت سر گذاشت. در ۵ سال آینده، برای تحقق چشم‌انداز «قرن ترکیه» با تمام قوا به کار و تلاش ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه تصریح کرد: این انتخابات که در آن سیستم ریاست جمهوری رای اعتماد گرفت، دروازه دوره جدیدی را به روی ملت گشود.

اردوغان با بیان این که به سرعت خانه‌های جدید را طبق وعده‌هایمان به زلزله‌زدگان زمین‌لرزه‌های ۶ فوریه تحویل خواهیم داد، افزود: به عنوان دوازدهمین رئیس‌جمهور به صیانت از برادری ازلی و ابدی ملتمان، توسعه و تجلیل کشورمان ادامه خواهیم داد.

Share