معرفی خودرو؛

این غول ژاپنی ارزان‌تر از چینی‌های وارداتی به ایران است!+ (تصویر)

یکی از بهترین ویژگی‌های تویوتا تاکوما سیستم چهار چرخ محرک است که آن را قادر می‌سازد تا سخت‌ترین مناطق را فتح کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، تویوتا تاکوما پرفروش ترین پیکاپ سایز متوسط ​​در آمریکا است و ترکیبی از عوامل باعث محبوبیت این کامیون شده است؛ با شهرت هایلوکس در میراث خود، جای تعجب نیست که تویوتا تاکوما سخت و قابل اعتماد و همچنین بادوام و توانا است.

اگر به دلایل محبوبیت تاکوما عمیق تر بپردازید، مشخص می شود که ویژگی های زیادی را ارائه می دهد که برای مردم جذاب است. با انواع مختلف تریم ها و بسته های موجود، می توانید بگویید تاکوما برای هر نوع از سلیقه پیشنهادی دارد.

تاکوما در حال حاضر یک پیکاپ آفرود موفق است. یکی از بهترین ویژگی‌های تویوتا تاکوما سیستم چهار چرخ محرک است که آن را قادر می‌سازد تا سخت‌ترین مناطق را فتح کند. به همان اندازه که این سیستم خوب است، برای تویوتا کافی نیست. آنها رانندگی در زمین های ناهموار را با سیستم Multi-Terrain Select ارائه شده در تریم آفرود TRD به سطح دیگری می برند.

در اصل، این یک کمک راننده است که رانندگی در زمین های ناهموار را آسان تر می کند. کار کمتری برای راننده وجود دارد زیرا سیستم تنظیمات را به طور خودکار بسته به سطح انجام می دهد. پنج حالت برای انتخاب وجود دارد که کنترل های کشش را برای هر حالتی که انتخاب می شود کاملاً تنظیم می کند. بسته به حالتی که انتخاب می‌کنید، سیستم چرخش چرخ را تنظیم می‌کند و پاسخ دریچه گاز و فشار ترمز را تنظیم می‌کند تا مطمئن شود بیشترین کشش را در هر زمان معین خواهید داشت.

قدرت و سرعت همیشه دستور العملی برای سرگرم شدن در هر وسیله نقلیه ای است، اما زمانی که سرعتی در کار نباشد می تواند سرگرم کننده باشد. به طور خاص، مناطقی که سنگفرش با گل، خاک، برف، ماسه یا سنگ جایگزین می شود. در این مکان ها، عملکرد با سرعت سنجیده نمی شود، بلکه با توانایی سنجیده می شود و تنها راه عبور از برخی از این شکاف ها، آهسته رفتن است. مدیران تویوتا به این موضوع فکر کرده‌اند و در تلاش برای تبدیل تاکوما به بهترین وانت آفرود امروزی، سیستمی به نام Crawl Control ارائه کرده‌اند.

 با فشار دادن یک دکمه، سیستم Crawl Control فعال می شود که به راننده امکان می دهد بین پنج تنظیم سرعت کم انتخاب کند. این سیستم همچنین پاسخ دریچه گاز و ترمز را در هر یک از تنظیمات سرعت پایین به عهده می گیرد. زیبایی این سیستم این است که راننده را آزاد می کند تا روی انجام کار هدایت تاکوما در زمین های دشوار تمرکز کند. با این حال، این سیستم برای استفاده مداوم طراحی نشده است، برای این طراحی شده است که شما را از یک نقطه چسبنده خارج کرده و سپس به رانندگی عادی خارج از جاده بازگردید.

رانندگی در خارج از جاده در بهترین زمان، ممکن است مشکل باشد. زمین نه تنها ناهموار است، بلکه می تواند لغزنده، گل آلود و حتی چسبنده شود. هنگامی که شما از مسیر شکسته خارج می شوید، چرخ ها می توانند به هر شکلی گیر کنند. برای غلبه بر این مشکل، تویوتا تاکوما را با قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب مجهز کرد.

یک دکمه بالای سر سیستم را فعال می کند و هر دو چرخ عقب به یک محور قفل می شوند. قدرت و گشتاور به طور مساوی به هر دو چرخ عقب فرستاده می شود و آنها را وادار به چرخش یکسان می کند، حتی اگر یک چرخ هیچ کششی نداشته باشد. زمانی که مسیر غیرقابل پیش بینی می شود، سیستم خوبی است. شما هرگز نمی دانید زمانی که در طبیعت بیرون می روید ممکن است با چه شرایطی مواجه شوید. به طور خلاصه، این یک سیستم الکترونیکی است که به شما کمک می‌کند تا زمانی که محیط هر کاری انجام می‌دهد تا شما را متوقف کند، ادامه دهید. همچنین این دلیلی است که علاقه مندان به آفرود باید به فکر خرید تویوتا تاکوما باشند.

یکی از اصول اساسی هر وسیله نقلیه آفرود داشتن فاصله مناسب از سطح زمین است. رانندگی از روی موانعی مانند سنگ و گل و لای بدون آسیب رساندن به زیر خودرو یک الزام قطعی است. ادموندز در راهنمای خرید خارج از جاده خود می گوید؛ به طور کلی، خودرویی با فاصله ۸.۵ اینچ یا بیشتر باید بسیار خوب باشد. تاکوما استاندارد ۹.۴ اینچ فاصله از زمین دارد.

با این حال، در تریم TRD Pro، تویوتا با بلندتر کردن سیستم تعلیق کمی جلوتر رفته است. جلو ۱.۵ اینچ بالا می رود، در حالی که پشت ۰.۵ اینچ بالا می رود. این برای تاکوما چه معنایی دارد؟ خوب برای شروع، زمانی که زمین صخره ای است به تاکوما پایداری بیشتری می بخشد و بدیهی است که رد کردن موانع را آسان تر می کند.

هیچ چیز آزاردهنده‌تر، احتمالاً ترسناک‌تر و بالقوه خطرناک‌تر از غلتیدن وانت شما به سمت عقب نیست، زمانی که می‌خواهید روی شیب حرکت کنید، این حس زمانی که انتظار دارید به جلو بروید، اما چرخ‌ها هنوز کشش کافی را به دست نیاورده‌اند و شما شروع به حرکت در جهت اشتباه می کنید، رخ می‌دهد. تویوتا این را تشخیص می‌دهد و برای کمک به راننده برای ادامه مسیر درست در آن شیب‌های تند، تاکوما مجهز به سیستم دستیار استارت در سربالایی است.

این سیستم در هر دو محیط روسازی و خارج از جاده کار می کند. حتی می‌توانید آن را یکی دیگر از چیزهای آفرود تویوتا برای افرادی که عاشق بالا رفتن از مسیرهای کوهستانی هستند، بنامید. هنگامی که پای خود را از ترمز به سمت گاز حرکت می‌دهید، وقتی می‌خواهید در زاویه رو به بالا حرکت کنید، «دستیار استارت در سربالایی» میزان عقب نشینی تاکوما را به حداقل می‌رساند. بدین ترتیب به راننده اعتماد به نفس در بالا رفتن از آن مسیرهای دشوار می دهد.

این پرچمدار تویوتا در بازارهای جهانی در بازه قیمتی ۲۷ هزار و ۷۵۰ تا ۴۹ هزار و ۸۹۰ دلار خرید و فروش می‌شود و با دلار ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد، حداقل قیمت این پیکاپ تویوتا یک میلارد و ۴۳۰ میلیون تومان است.

Share