در نشست علنی امروز مطرح شد؛

انتقاد دلخوش از ابلاغیه وزارت کشور درباره عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده صومعه سرا درخصوص نامه ابلاغ شده از سوی وزارت کشور به استانداری ها و فرمانداری ها مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی گفت: وزیر کشور به این نکته توجه کرده و آن را پیگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل  از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول ۶۲، ۶۳، ۸۴، ۸۵، ۸۶، ۸۹ که همگی به جایگاه مجلس شورای اسلامی اشاره داشته گفت: به ویژه در اصل ۶۲ و ۶۳ درخصوص مدت نمایندگی مجلس تصریح شده که نمایندگی مجلس ۴ سال تمام است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه برخی استانداران به مدیران خود اعلام کرده که از این پس در پروژه ها و امور، نمایندگان حق ورود ندارند. این خلاف قانون اساسی بوده، چرا که بنده و سایر نمایندگان به عنوان نماینده مجلس تا ۷ خرداد سال آینده نماینده هستیم. اگر اینطور باشد دولت نیز سال آینده سال آخر را سپری خواهد کرد و هیچکس نباید به دولت اهمیت دهد!

وی ادامه داد: دولت حتما این تذکر را به استاندارانی که نامه اینچنین ابلاغ کرده اند، بدهد چرا که نماینده تا روز آخر نماینده مجلس است.

دلخوش خطاب به رئیس مجلس گفت: خواهش می کنم شما نیز درخصوص دفاع از حقوق ملت و دفاع از نمایندگان در این رابطه تذکر دهید، چرا که قانون مترقی اساسی کاملا زمان نمایندگی را مشخص کرده و نماینده ۳ سال نماینده نیست، بلکه این مدت ۴ سال است.

 محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: وزیر کشور به این نکته توجه کند، ما مطلع شدیم نامه ای در تاریخ ۱۱ خردادماه با شماره ۱۰۰۰۱۶ به استانداری ها و فرمانداری ها ابلاغ شده که این نکته آقای دلخوش در بند ۴ آن قید شده است، لذا آقای وحیدی به این نکته توجه کنند تا مشکلی ایجاد نشود. از نمایندگان نیز درخواست می کنم به همین تذکر کفایت کنند و ادامه بحث را من دنبال خواهم کرد.

دلخوش نیز در پاسخ به اظهارات رئیس مجلس در دفاع از نمایندگان گفت: از شما تشکر می کنیم که از اقتدار و شأن مجلس دفاع می کنید.

قاسم جعفری نماینده دولت نیز در نشست علنی در این رابطه عنوان کرد: حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

Share