معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان اعلام کرد:

ارتقاء کیفیت آب شرب لشت نشا و خشکبیجار با تکمیل طرح آبرسانی به نواحی مرکزی

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان با حضور در برنامه صبح تازه سیمای مرکز گیلان از ارتقاء کیفی آب شرب لشت نشا و خکشبیجار با بهره برداری از طرح آبرسانی نواحی مرکزی استان و تأمین آب از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار غلامپور، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با حضور در برنامه صبح تازه سیمای مرکز گیلان ضمن تشریح وضعیت آب شرب استان، پاسخگوی سوالات مجری برنامه درخصوص چگونگی تأمین آب در استان گیلان بود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ضمن تشریح نمای کلی وضعیت آب استان اظهار داشت: بیش از یک میلیون آحاد در ۵۲ شهر و ۱۷۲۰ روستای استان، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان گیلان می‌باشند.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی ادغام شدند و در قالب یک شرکت یکپارچه خدمات ارائه می‌شود افزود: آبرسانی به شهرها و روستاها در قالب طرحهای آبرسانی در حال انجام است و از شرق گیلان شهرستانهای لنگرود، لاهیجان، آستانه و سیاهکل و غرب نزدیک فومن، شفت و صومعه سرا و غرب دور تالش، ماسال و رضوانشهر و همچنین طرح آبرسانی به آستارا در حال اجراست.

مازیار غلامپور با تأکید بر اطمینان از سلامت آب شرب تصریح کرد: با شاخص‌های اندازه گیری کدورت، کلر باقیمانده و فاکتور PH سلامت آب مورد سنجش قرار میگیرد و تمامی شهرها و روستاها توسط مرکز پایش کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان کنترل می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال مجری برنامه در خصوص چالش‌های موجود در حوزه تأمین آب گفت: بیش از ۷۰٪ جمعیت تحت پوشش شرکت از طرح آبرسانی نواحی مرکزی و شرقی برخوردارند و حدود ۱۹۸ روستا نیز از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بهره‌مند می‌باشند.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای گیلان با تأکید بر کیفیت آب خام تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اظهار داشت: با توجه به تأمین آب این تصفیه خانه از رودخانه با کیفیت شهر بیجار و سد آیت ا… بهجت، آب با کیفیت مطلوب به مردم عزیز استان ارائه می‌شود که بدلیل فرسودگی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در برخی مناطق استان، مشکلاتی وجود دارد و شرکت آبفای گیلان طی برنامه مدون نسبت به شناسایی حوادث و اصلاح شبکه‌ها اقدام می‌نماید.

وی همچنین از طرح آبرسانی به نواحی مرکزی استان شامل رشت، خمام و انزلی خبر داد و افزود: با تکمیل رینگ آبرسانی از خمام به خشکبیجار که از ۱۴ کیلومتر پیش بینی شده حدود ۱۰ کیلومتر اجرا شد تا پایان سال شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

غلامپور در ادامه یادآور شد: در طرح آبرسانی ضربتی سنگر به کوچصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت که در آینده نزدیک با تکمیل طرح آبرسانی نواحی مرکزی استان شاهد ارتقاء وضعیت آب شرب لشت نشا و خشکبیجار خواهیم بود.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای گیلان در پایان با اشاره به پیش رو داشتن ایام گرم تابستان خاطرنشان کرد: هفته اول تیرماه، هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و با توجه به اینکه در تابستان با افزایش مصرف آب مواجه خواهیم بود به لحاظ منابع آبی نیز، مناطقی که از چشمه برخوردار هستند دچار کمبود آب خواهند شد که از مردم فهیم و بافرهنگ استان گیلان تقاضا داریم با مدیریت مصرف آب یاریگر این شرکت در ارائه خدمات مطلوب به هم استانی‌های عزیزمان باشند تا همگان از این نعمت الهی برخوردار شوند.

Share