دستاورد سفر رئیس کل دادگستری گیلان به رضوانشهر؛

اختصاص ۴ هزار مترمربع زمین به اداره برق جهت اجرای پست ۶۳/۲۰ کیلوولت

در سفر رئیس کل دادگستری گیلان مقرر شد که برای تقویت برق رسانی به مردم شهرستان رضوانشهر، ۴ هزار مترمربع زمین در اختیار اداره برق این شهرستان قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  مشکلات برق رسانی رضوانشهر در سفر مسوولان قضایی به این شهرستان بررسی شد.

نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با قدردانی از حضور رییس کل دادگستری گیلان در این شهرستان اظهار کرد: پروژه‌هایی که از سالیان قبل در این شهرستان مغفول مانده بود امروز با حضور حجت الاسلام خلیلی شاهد تسریع در اجرای آنها بودیم، که نوید بخش این است که گامی رو به جلو داشته ایم.

 حسن محمدیاری با بیان اینکه در حوزه تقویت برق شهرستان جهت جلوگیری از خسارت به مردم عرصه‌ای به مساحت ۴ هزار متر مربع با موافقت رییس کل دادگستری در اختبار برق منطقه‌ای جهت اجرای پست ۶۳/۲۰ کیلوولت در جهت تقویت برق شهرستان تخصیص داده شد و همچنین با توجه به مطالبات اهالی تازه آباد با واگذاری زمینی در مجاورت این پست از سوی منابع طبیعی برای ایجاد فضای ورزشی جهت استفاده جوانان منطقه مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: یکی از دیگر مطالبات چندین‌ساله اهالی روستای ییلاقی زندانه و جهانگیریه که سکونت دائمی دارند و به شغل دامدارای مشغول هستند به دلیل فقدان برق و عدم بهره مندی از این نعمت خدادادی در نگهداری تولیدات خود با مشکل مواجه بودند که با حضور رییس کل دادگستری موافقت برق‌رسانی به این روستاها صورت گرفت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان یادآور شد: با مطالبه‌گری امام جمعه محترم شهرستان و درخواست اهالی روستای ییلاقی جهانگیریه جهت احداث مسجد در این روستا، رئیس کل دادگستری گیلان ضمن بازدید از روستای مذکور جهت واگذاری ۱۰۰ متر زمین از طریق منابع طبیعی برای احداث مسجد جهت انجام فرامین شرعی موافقت کرد.

 محمدیاری خاطر نشان کرد: هر جایی که ما سکنه دائمی داریم مطابق قانون اگر بالای ۲۰ خانوار باشند، دولت مکلف است به آنان خدمات ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید حافظ منابع طبیعی باشیم و با حفظ بافت سنتی و جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود، گفت: امیدواریم با تصمیماتی که امروز گرفته شد، رضایتمندی مردم را داشته باشیم.

همچنین احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در این بازدید با اشاره به اینکه نوسانات برق در شهرستان رضوانشهر خسارات زیادی به مردم این شهرستان وارد کرده است، تصریح کرد: با دستور ریاست کل دادگستری استان در راستای تقویت برق و جلوگیری از آسیب به اموال مردم عرصه‌ای به مساحت ۴۰۰۰متر مربع در اختیار اداره برق شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان نارضایتی و گله مندی دامداران و ساکنین مناطق ییلاقی رضوانشهر از خدمات‌رسانی اداره برق اظهار داشت: مسئولین اجرایی باید در راستای برق‌رسانی به این مناطق سرعت بیشتری داشته باشند تا محصولات و تولیدات دامی روستاییان فساد نشوند.

آقایی در ادامه افزود: با برق‌رسانی به این مناطق روستایی حدود ۷۰خانوار در ۴روستا از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

Share