آشنایی با دو بهشت تماشایی در تالش

در این نوشته، با روستای سوباتان تالش و دریاچه سراگاه آشنا شدید که از مکانهای جذاب و بی نظیر در تالش هستند و طبیعتی بکر و تماشایی دارند. همچنین با ۲ هتل ارزان شهر تالش آشنا شدید.

زیبایی های شهر تالش

شهرستان تالش، از زیباترین شهرهای گیلان است که با طبیعت بکر و سرسبز خود، حسابی جای خود را در دلِ گردشگران باز می کند. مشاهده طبیعت سبز و سرزنده تالش، باعث آرامش روح ما می‌شود و تمام دغدغه ها و نگرانی ها را از ذهن ما پاک می کند. در این مطلب، با دو منطقه تماشایی و جذاب در تالش آشنا می شوید که فوق العاده زیبا و خاص هستند. در سفر به تالش، حتماً این جاذبه های گردشگری را از نزدیک ببینید و اجازه دهید قسمتی از قلبتان در تالش جا بماند!

معرفی روستای سوباتان تالش

روستای سوباتان تالش، روستایی سرسبز و دیدنی است که در شمال غربی تالش قرار دارد. زمانی که به سوباتان می روید، مناظر رویایی و بی نظیری را مشاهده خواهید کرد که شما را به یاد پوسترهای طبیعت می اندازد!

روستای سوباتان، پوشیده از گلهای رنگارنگ، چمنزار و گلهای شقایق است و در بعضی از بخشهای آن نیز چشمه های پرآب جاری هستند. تمام خانه های این روستا با چوب ساخته شده اند و سقف شیروانی دارند. در روستای سوباتان تالش، تعداد زیادی گاو، گوسفند و اسب های وحشی را مشاهده می کنید که در حال چرا کردن و گشت و گذار در طبیعت هستند.

سوباتان، منطقه ای ییلاقی است که آب و هوای خنکی دارد. این روستا، حدود ۲۵۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و منطقه ای کوهستانی و ییلاقی محسوب می شود. یکی از دلایل نام گذاری روستای سوباتان، وجود بوته های گلپر در این منطقه است که به وفور رشد می کنند. مردم روستای سوباتان به زبان ترکی و گویش تالشی با هم صحبت می‌کنند.

اگر به آرامش عمیق و جانانه نیاز دارید، به روستای سوباتان تالش بروید و اجازه دهید که روحتان در این طبیعت سرسبز و جذاب آرام بگیرد. اگر خوش شانس باشید، تجمع ابرهای سفید را در سوباتان مشاهده خواهید کرد و احساس می کنید که روی ابرها ایستاده اید!

سوباتان تالش، منطقه ای است که می توان ساعتها به تماشای آن نشست و از مشاهده کلبه های چوبی، کوه های سرسبز، گله گاوها و اسب های وحشی، چمنهای سبز، گلهای رنگارنگ و هوای مه آلود لذت برد.

خلاصه اینکه اگر به دنبال بهترین مقصد گردشگری تالش هستید، برای سفر به روستای سوباتان برنامه‌ریزی کنید و طبیعت بی نظیر این روستا را از نزدیک ببینید. در سوباتان می توان زندگی روستایی پر از آرامش را تجربه کنید و از شلوغی و هیاهوی زندگی شهری دور باشید.

بهترین زمان برای سفر به سوباتان

اگر می خواهید تمام زیبایی های روستای سوباتان تالش را یکجا مشاهده کنید، از نیمه اردیبهشت تا اواسط شهریور به سوباتان بروید تا بتوانید از دیدن دشت شقایق، گلهای وحشی، چشمه های پرآب و چمنزارهای سبز و تازه لذت ببرید.

سوباتان در نیمه خرداد و آخر هفته ها شلوغ است؛ پس بهتر است از قبل برای رزرو هتل در تالش اقدام کنید و زمان سفرتان را به‌خوبی برنامه ریزی کنید تا بتوانید سر فرصت، تمام بخشهای سوباتان را ببینید و از سفر به این منطقه جذاب و دیدنی لذت ببرید.

هتل های جذاب شهر تالش

نکات مهم در سفر به روستای سوباتان

زمانی که به سوباتان تالش می روید، برای زندگی در طبیعت و دور شدن از زندگی شهری آماده باشید. سوباتان، در بالای تپه قرار دارد و به همین دلیل، در اکثر نقاط این روستا، موبایل آنتن نمی دهد و نمی توان به اینترنت متصل شد. یادتان باشد که حتماً پول نقد به همراه داشته باشید تا بتوانید وسایل موردنیازتان را سریع‌تر و راحت‌تر خریداری کنید.

جاده سوباتان، پرپیچ‌و‌خم و خاکی است؛ به همین خاطر با ماشینهای شاسی بلند، نیسان و ماشینهای آفرودی، پیمودن جاده روستا بسیار راحت‌تر است. در سفر به سوباتان، بردن کفش مناسب و لباسهای گرم و بارانی را فراموش نکنید؛ زیرا شبهای سوباتان سرد است و در اکثر مواقع هم باران می بارد.

حالا که با زیبایی های روستای سوباتان آشنا شدید، به سراغ دومین جاذبه پرطرفدار تالش می رویم.

معرفی زیبایی های دریاچه سراگاه تالش

روستای سراگاه، یکی دیگر از روستاهای سرسبز و بکر تالش است که در میان کوه های سرسبز تالش قرار دارد و با درختان بلند، چشمه ها و چمنزارها احاطه شده است. در روستای سراگاه تالش، دریاچه‌ای به نام «دریاچه سراگاه» وجود دارد که یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در این منطقه است. آب دریاچه سراگاه از چشمه های زیرزمینی تامین می شود و به قدری زلال و شفاف است که می توانید اعماق دریاچه را مشاهده کنید.

جالب است بدانید که در دریاچه سراگاه، انواع ماهی های شمال پرورش داده می شوند؛ اما صید ماهی در این دریاچه ممنوع است؛ زیرا منبع اصلی مردم این روستا، پرورش ماهی، دامداری و کشت برنج است و اجازه ماهیگیری به گردشگران داده نمی شود.

با سفر به روستای سراگاه تالش، شما می توانید انعکاس ابرهای آسمان و درختان سرسبز در آب دریاچه را مشاهده کنید و از طبیعت بی نظیر این منطقه لذت ببرید. در اطراف دریاچه سراگاه تالش، شالیزارهای برنج، مناطق جنگلی، باغ های میوه، خانه های روستایی و کوه های سرسبز را مشاهده می کنید. اگر در اردیبهشت ماه به سراگاه بروید، شاهد برنج کاری مردان و زنان گیلانی نیز خواهید بود که مراحل جالبی دارد!

بهترین زمان برای دیدن دریاچه سراگاه

اگر می خواهید در هوای خنک و دلنشین به این روستا بروید، در فصلهای بهار و تابستان راهی سراگاه شوید تا بتوانید تمام زیبایی های طبیعت سراگاه را مشاهده کنید. در فصل پاییز و زمستان، میزان گردشگران این روستا کمتر است و به همین دلیل، هزینه رزرو هتل و اقامتگاه کمتر می شود.

اهمیت رزرو هتل در تالش قبل از شروع سفر

زمانی که می خواهید به تالش سفر کنید و جاذبه های دیدنی تالش مانند روستای سوباتان و دریاچه سراگاه را مشاهده کنید، بهتر است از قبل برای رزرو هتل در تالش اقدام کنید تا بتوانید به ‌خوبی استراحت کرده و آرامش و راحتی را در سفر تجربه کنید. در ادامه این نوشته، با ۲ هتل مجهز و معروف در تالش آشنا خواهید شد که می توانید در سفر به تالش، در یکی از این هتلها اقامت داشته باشید.

معرفی بهترین ها در تالش

معرفی هتل لیوادر تالش

هتل لیوادر تالش، هتلی سه ستاره و شیک است که در بلوار امام رضا تالش قرار دارد. بزرگترین مزیت هتل لیوادر تالش، قرار گرفتن در طبیعت بکر و جنگلی تالش است. با اقامت در هتل لیوادر تالش، تنها چند دقیقه با جنگلهای بکر و انبوه تالش فاصله دارید و به ساحل دریا نیز نزدیک خواهید بود. اگر به دنبال هتلی شیک و زیبا در تالش هستید، برای رزرو هتل لیوادر تالش اقدام کنید.

هتل قصر نگین تالش

هتل قصر نگین تالش، هتلی دو ستاره است که در بلوار پاییزان تالش قرار دارد. هتل قصر نگین تالش، ۱۰ کیلومتر با دریا فاصله دارد و چشم انداز آن رو به طبیعت سبز گیلان، جنگل، کوه و دریای خزر است. اگر به دنبال هتلی خوش قیمت و ارزان هستید، برای رزرو هتل قصر نگین تالش اقدام کنید.

در این نوشته، با روستای سوباتان تالش و دریاچه سراگاه آشنا شدید که از مکانهای جذاب و بی نظیر در تالش هستند و طبیعتی بکر و تماشایی دارند. همچنین با ۲ هتل ارزان شهر تالش آشنا شدید که می توانید در هنگام سفر به تالش، در این هتل ها اقامت داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

Share