پاسخ نامه از سوی فدراسیون فوتبال ایران به AFC ارسال شد

آخرین وضعیت حضور باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛ استقلال امیدوار شد؟

مدیر صدور مجوز حرفه ای توضیحاتی را درباره ارسال نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت حضور باشگاه‌های حاضر در فصل آینده لیگ قهرمانان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی زارعی، مدیر مجوز باشگاهی گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا طی چند نامه از فدراسیون فوتبال ایران خواسته بود که نحوه انتخاب نمایندگان را برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده معرفی کند.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال در مرحله اول در اواخر فروردین‌ماه نحوه انتخاب نمایندگان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع داده است که نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان سال آتی تلفیقی از قهرمان سال گذشته لیگ برتر، (جام خلیج فارس)، قهرمان جام حذفی سال گذشته، قهرمان جام حذفی امسال و قهرمان لیگ سال جاری است و همان زمان اعلام کرد که مسابقات لیگ‌های ایران در اواسط خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

مدیر مجوز باشگاهی ادامه داد: نامه دومی که به فدراسیون در رابطه با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان برای سال آینده ارسال کرده نامه‌ای است که فدراسیون می‌بایست باشگاه‌های که موفق به اخذ مجوز باشگاهی شدند را معرفی می‌کرد که این نامه بر اساس تصمیمات هیئت بدوی و استیناف مجوز در دهم خرداد ماه بعد از مشخص شدن نتیجه بازی فینال جام حذفی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

وی گفت: بر اساس روال سالیان گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌بایستی نسبت به بررسی تصمیمات هیئت بدوی و استیناف صدور مجوز اقدام می‌کرد و لیست نهایی باشگاه‌هایی که مجوز دریافت می‌کردند را اعلام می‌کرد و فدراسیون فوتبال هم بر اساس این لیست نهایی اعلام شده از طرف afc باشگاه‌ها را برای ثبت نام در لیگ قهرمانان معرفی می‌کرد.

مدیر صدر مجوز حرفه‌ای ادامه داد: روز گذشته این موضوع استعلام شد و کارشناسان این کنفدراسیون اعلام کردند با توجه به تغییر در زمانبندی اجرای لیگ قهرمانان از زمستان- پاییز به تابستان- بهار که امسال اتفاق افتاده است این لیست اواسط تیرماه اعلام خواهد شد و باشگاه‌ها فعلاً می‌توانند بر اساس نتایج مجوز باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان ثبت نام کنند و اگر نیاز باشد تغییرات بعدی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد کرد.

زارعی در پایان گفت: بر همین اساس مدارک کلیه باشگاههای ایرانی از طریق سازمان لیگ و روابط بین الملل فدراسیون ارسال شد.

زارعی: استقلال مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست نیاورده است

زارعی در گفت‌وگو با ایرنا، شانس استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان را رد کرد و گفت: چنین احتمالی صحت ندارد و ناشی از سوء برداشت بوده و استقلال با توجه به رای کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای شرایط کسب مجوز و حضور در لیگ قهرمانان را به دست نیاورده و از آسیا حذف شده است.

وی درباره اینکه استقلالی‌ها نسبت به این حکم به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کرده‌اند و این امید را دارند که با توضیح مشکلات‌شان برای انتقال پول به دلیل تحریم‌ها، به آسیا برگردند، اظهار داشت: رای کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای می‌تواند توسط کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای نقض شود اما تنها دادگاه عالی ورزش (CAS) می‌تواند رای استیناف را تغییر دهد و AFC در این باره نمی‌تواند پاسخی بدهد.

وی افزود: با توجه به این رویه اگر باشگاه استقلال اعتراضی به رای کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای دارد، باید به دادگاه عالی ورزش ارائه بدهد و از آنها پاسخ بخواهد.

وی همچنین اضافه کرد: اسامی تیم‌هایی که مجوز گرفته‌اند هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد.

Share