شهردار لولمان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

طرح احداث منطقه گردشگری در حاشیه سفیدرود | از آسفالت معابر تا افتتاح پروژه

حسین نیا اظهار کرد: اصلی ترین موضوع در یک شهر ایجاد فضای امن و شاد برای شهروندان است که  در سال گذشته پارک شهید هادی زاده در فضای بسیار زیبا احداث شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری رحمان حسین نیا شهردار لولمان پیش از ظهر روز سه شنبه با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن تبلیغات اسلامی استان گیلان در رشت برگزار شد.

حسین نیا در آغاز این جلسه با ارائه گزارش ۲ ساله حضور خود در شهرداری لولمان اظهار کرد: لولمان در سال ۱۳۸۸ با تصویب هیات دولت با وسعت ۲۴۰۰ هکتار زمین، ۶ روستا و همچنین جمعیت ۸ هزار ۷۰۰ نفر به طور رسمی به شهر تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه لولمان یکی از وسیع ترین شهر های استان گیلان با وسعت بهره برداری بالا است، افزود: یکی از اصلی ترین اهداف شهرداری این شهر، افزایش ظرفیت های امور فرهنگی و اجتماعی بوده که به این هدف ما در سال گذشته با افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه این بخش توانستیم با برگزاری مراسمات اعیاد و ارتحال، فضایی امن و فرهنگی برای جوانان این شهر برپا کنیم.

از آسفالت معابر تا افتتاح پروژه ها

شهردار لولمان در ادامه در رابطه با پروژه های عمرانی این شهر بیان کرد: در حوزه شهری، معمولا پروژه هایی با سرعت عمل بالا چشم گیر خواهند بود اما ما در شهرداری شهر لولمان تمام تلاش خود را در راستای مطالعات و ساخت اصولی کرده ایم.

حسین نیا از افتتاح و بهره برداری ۳۳ پروژه عمرانی با بودجه عمرانی ۱۷ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تلاش مجموعه شهرداری لولمان برای افزایش درآمد استفاده از درآمد های پایدار در شهر بوده است.

وی ممیزی املاک را یکی از مواردی دانست که درآمد پایداری شهری را برای شهرداری به ارمغان خواهد آورد و در این باره گفت: با کمک مراجع ذی ربط ممیزی املاک در دستور کار قرار گرفته است.

حسین نیا با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، برابر با ۱۶ هزار ۴۶۰ متر مربع در سطح شهر، آسفالت ریزی انجام شده، افزود: وعده ما به شهروندان چیزی حدود ۳۰ هزار مترمربع در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

شهردار لولمان در رابطه با بهسازی معابر نیز گفت: در فاز اول حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در فاز دوم حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تامین اعتبار داشته ایم.

 طرح احداث منطقه گردشگری در حاشیه سفیدرود

وی در ادامه در خصوص اهمیت ایجاد فضای گردشگری برای شهروندان اظهار کرد: اصلی ترین موضوع در یک شهر ایجاد فضای امن و شاد برای شهروندان است که  در سال گذشته پارک شهید هادی زاده در فضای بسیار زیبا احداث شد.

حسین نیا در ادامه درباره برنامه های پیش روی شهرداری گفت: یکی از آرزوهای ما در شهرداری لولمان تحقق احداث منطقه گردشگری به وسعت ۳۳ هکتار در کنار رودخانه سفیدرود با همکاری سازمان آب منطقه ای گیلان با امکاناتی نظیر آب بندان، پیست اسب سواری، تفرجگاه و محل استراحت مسافران است که با حضور سرمایه گذار قابل تحقق است.

وی با تاکید بر اینکه لولمان در کریدور اصلی شرق گیلان به غرب مازندران بوده، یادآور شد: شهرداری برای بهبود معضل ترافیک این شهر، با بررسی روشنایی معابر، سرعت کاه و بررسی زیبا و منظر جاده ای اقداماتی برای به حداقل رساندن ضریب ترافیکی انجام داده است.

 شهردار لولمان با اشاره به بافت روستایی این شهر بیان کرد:  با توجه به بافت روستایی لولمان در حال حاضر به دلیل عدم همکاری و حضور به موقع ادرات آب، برق، گاز مردم فهیم این شهر برای حل مشکل خود به شهرداری مراجعه میکنند.

وی در خصوص طرح جمع آوری آب های سطحی و پاکسازی رودخانه ها گفت: لولمان با رودهای میرزاجوب، تاشاجوب و آرام جوب در بحث نگه داری برای تبدیل نشدن به زرجوبی دیگر بسیار حائز اهمیت است.

حسن نیا گفت: در بحث مطالعه و بررسی جمع آوری آب های سطحی و نگه داری مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و همچنین در ادامه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای اقدامات در حوزه شهری، مبلغ ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار لولمان یکی از معضلات این شهر را بحث پسماند دانست و ادامه داد: لولمان در حوزه پسماند و بحث تفکیک از مبدا زباله ها بسیار جای کار دارد. در چندین جلسه پی در پی با حضور بزرگان شهر و ریاست آموزش و پرورش این شهر، توانستیم با اقدامات مفید در این زمینه و تفکیک زباله از مبدا، میزان تولید ۸ تن زباله در روز را به ۶ تن برسانیم که دستاورد خوبی است.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به بررسی های استانداری گیلان و فرمانداری شهرستان رشت، لولمان به عنوان پایلوت برای ساماندهی پسماند و تفکیک زباله از مبدا انتخاب شده است.

Share