سرپیچی استانداری گیلان از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی؛

گلایه کارگران شرکتی شهرداری گیلان از استانداری؛ به فکر ما کارگران باشید

ما جمعی از کارگران شرکتی شهرداری های استان گیلان هستیم که بعد از آزمون تبدیل وضعیت و گرفتن مجوز گزینش استانداری از تبدیل وضعیت ما سرپیچی می کند. ما بلاتکلیف مانده ایم، خواهش ما از مسئولان این است که به فکر ما کارگران در روز کارگر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منابع کارگری در شهرداری‌های استان خوزستان اعلام کردند که حدود ۲۱۰ کارگر تحصیلکرده شهرداری‌های خوزستان از تاریخ یکم اسفند ۱۴۰۱ مشمول طرح تبدیل وضعیت از قرارداد کار شرکتی به قرارداد کار معین شده و احکام آن‌ها نیز صادر شده است.

اما در استان گیلان نگرانی نیروهای شرکتی ادامه دارد و جمعی از کارگران شرکتی شهرداری استان گیلان، از بلاتکلیفی وضعیتِ جذب خود گفتند.

نیروهای شرکتی اعلام کرده اند که قرار بود بر اساس بخشنامه سال ۱۴۰۰ وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مشمول تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به قرارداد مستقیم همانند سایر شهرداری‌های کشور شویم اما طی دوسه سال گذشته علی رغم اینکه همه مراحل آزمون، گزینش و صدور شناسه قرارداد را پشت سر گذاشته و باید تبدیل وضعیت می‌شدیم، استانداری با استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال گذشته (۱۴۰۱) از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از کارمندان استانری گیلانن صادر شده بود، از تبدیل وضعیت استخدامی ما کارگران مشمول این طرح خودداری کرده است.

این شهروند که سابقه سالها کار در شهرداری را در کارنامه دارد با اشاره به ماه ها پیگیری برای تبدیل وضعیت خود و همکارانش اظهار داشته که “ما جمعی از کارگران شرکتی شهرداری های استان گیلان هستیم که بعد از آزمون تبدیل وضعیت و گرفتن مجوز گزینش استانداری از تبدیل وضعیت ما سرپیچی می کند. ما بلاتکلیف مانده ایم، خواهش ما از مسئولان این است که به فکر ما کارگران در روز کارگر باشند”.

Share