ارتباطات مردمی شهروندان دو کشور قلبی، عاطفی، تاریخی، دینی و حتی خویشاوندی است

کنعانی ادعاهای سرویس امنیتی جمهوری آذربایجان علیه ایران را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای آذربایجان علیه ایران گفت: ارتباطات مردمی شهروندان دو کشور قلبی، عاطفی و تاریخی است و دولت آذربایجان نباید این پیوندهای عمیق تاریخی شهروندان خود را امنیتی‌سازی کند و آن را به همسایگان نسبت دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اتهامات زنجیره‌ای اخیر سرویس امنیتی و دادستانی جمهوری آذربایجان نسبت به کشورمان اظهار داشت: متأسفانه چندی است که دولت جمهوری آذربایجان شهروندان خود را به اتهام و ادعای واهی ارتباط با نهادهای ایرانی دستگیر و بازداشت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای هرگونه ارتباط رسمی و غیررسمی این اشخاص با جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: ارتباطات مردمی شهروندان دو کشور قلبی، عاطفی، تاریخی، دینی و حتی خویشاوندی است و دولت آذربایجان نباید  این پیوندهای عمیق تاریخی شهروندان خود را امنیتی‌سازی کند و آن را به همسایگان نسبت دهد.

کنعانی خاطرنشان کرد: برخورد با شهروندان خاطی و قانون‌شکن حق طبیعی همه حکومت‌هاست، اما بازداشت و زندانی کردن بسیاری از شهروندان با ادعای ارتباط با ایران مسموع نیست و غیر قابل پذیرش است.

پیشتر جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود که ۹ نفر در این کشور به‌ظن تلاش برای کودتا بازداشت شدند. باکو ادعا کرده بود که بازداشت‌شدگان با سرویس‌های ویژه ایران همکاری داشته‌اند.

Share