در شصتمین جلسه کمیسیون بهداشت؛

کریمی کرنق: نه زباله‌ای به سراوان می‌رود و نه ریجکتی در این مکان انجام میشود

شصتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با دستور جلسه، بررسی اساسنامه جدید سازمان پسماند شهرداری های استان گیلان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در آغاز جلسه حسن کریمی کرنق رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تبریک عید قرآن به مومنین و مومنات و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای رشتوندان گفت: یکی از موثرترین گام در خصوص حل معضل پسماند، طی سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان برداشته شد و در این سفر بودجه‌ی خوبی برای حل این مشکل تخصیص داده شد و استارت اولیه آن نیز زده شد و در حال حاضر نیز در سراوان در حال انجام کارهای خوبی هستیم.

وی در ادامه افزود: پس از این سفر قول‌هایی نیز از جانب مدیران استانی و محلی در جهت حل مشکلات این منطقه به اهالی محترم داده شد و پس از آن سایت سراوان بسته شد و در ادامه، با احدی از پیمانکاران واجد شرایط قراردادی در آبان ماه منعقد و بهسازی سراوان آغاز شد.

کریمی در ادامه صحبتهایش اظهار داشت: این که وقتی مسئولی بر پایه قول‌های داده شده تا اسفند ماه، کارها را انجام دهد ولی در حال حاضر سایت سراوان بسته است، یک پارادوکس است چرا که، نه زباله‌ای به سراوان می‌رود و نه ریجکتی در این مکان انجام میشود.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از ۳۸ سال به میزان ۳۰ – ۳۵ درصد بهسازی در سراوان انجام شده و اکثر مسوولین و اهالی نیز از پیشرفت کار راضی هستند اما از سوی دیگر بواسطه بسته بودن سراوان مشکلاتشان بیشتر شده است چرا که اکثر روستاها زباله‌ها را به حال خود رها کرده‌اند و این در حالی است که فصل تابستان و کشاورزی را پیش رو داریم و تحت این شرایط کانال‌ها و نهرها در معرض آسیب بیشتری قرار خواهند گرفت.

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری در بخش دیگری از صحبتهایش تاکید کرد: خدمت مسئولان محترم استانی و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی که صدای مرا می‌شنوند عرض می‌کنم که این موضوع، معضلی استانی است، پس همگی باید دست بدست هم دهند تا تعهداتی که برای حل و فصل وضعیت موجود به مردم داده شد، هر چه زودتر محقق گردد.

کریمی کرنق افزود: شرکت طرف قرارداد تا پایان آبان ماه با شهرداری قرارداد همکاری دارد و جهت پیشبرد امور نیاز به شن و مصالح دارد و این در حالی است که تامین این حجم از شن به منابع طبیعی و شرایط اکوسیستمی ما آسیبی جدی وارد می‌کند به همین دلیلی بر این باوریم ریجکت یا برگشتی ما باید به سراوان برده شود تا مرحله به مرحله و بر اساس قرارداد تنظیمی شرکت کارها انجام شود.

کریمی در بخش پایانی صحبتهایش گفت: در حال حاضر بوی تعفن زباله از کود آلی در مسکن مهر نیز به مشام ساکنین می‌رسد و تحت این شرایط و با توجه به فرارسیدن فصل گرما بزودی در داخل شهر رشت نیز این بلا دامنگیر مردم خواهد شد. از اینرو مسئولان محترم می‌باید جهت حل معضل موجود و پیشگیری از تبعات منفی بهداشتی و زیست محیطی این معضل تمام اهتمام خود را به کار برند تا مشکل موجود باعث بروز بحران‌های عمیق‌تر و جدی‌تر نگردد.

Share