شکست استقلال بعد از ۱۰ هفته

پرسپولیس فاتح دربی شد | عیسی تعویض طلایی یحیی مقابل استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران پس از ۱۰ هفته در لیگ برتر ایران متحمل شکست شد و پرسپولیس تهران توانست به روند پیروزی های آبی ها خاتمه بدهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرسپولیس با تک گل عیسی آل‌کثیر فاتح یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ شد.

در حساس‌ترین دیدار هفته بیست و هفتم لیگ برتر امروز یکشنبه تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی ۱ بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد.

پرسپولیس با این پیروزی علاوه بر شکست استقلال در دیدار حیثیتی، ۵۷ امتیازی شد و موقتاً به صدر جدول رسید تا منتظر بازی فردای سپاهان با ملوان بماند.

اما باخت استقلال در شرایطی رقم خورد که این تیم با ریکاردو ساپینتو ۱۰ هفته طلایی و بدون شکست را پشت سر گذاشت. آخرین باخت آبی‌ها در هفته ۱۶ و در دیدار مقابل سپاهان رقم خورد. پس از آن استقلالی‌ها تنها در بازی با نساجی به تساوی ۱ – ۱ رسیدند و در سایر مسابقات پیروز از زمین خارج شدند.

به این ترتیب پرسپولیس نوار پیروزی‌های استقلال را قطع کرد. این در حالی است که در لیگ برتر ایران استقلال تنها دو بار برابر سپاهان با هدایت ژوزه مورایس و یک بار برابر تراکتور با هدایت پاکو خمز شکست خورده بود.

چهارمین باخت استقلال در لیگ برتر توسط یحیی گل محمدی رقم خورد. یحیی اولین مربی ایرانی است که مچ ساپینتو را در فوتبال ایران می‌خواباند و شانس سرخپوشان را برای قهرمانی در لیگ در رقابت با سپاهان بالا می‌برد.

🔴ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی (۸۵- سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (۸۵- فرشاد فرجی)، مهدی ترابی (۷۱- محمد عمری)، مهدی عبدی (۴۶- عیسی آل کثیر) و وحید امیری

🔵ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (۷۴- رضا میرزایی)، کوین یامگا (۴۳- صالح حردانی)، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند (۷۴- آرمان رمضانی)، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی (۵۸- ارسلان مطهری)

 

Share