فوت ۴۳درصد مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها تکذیب شد

وزارت بهداشت با رد ادعای پلیس: یک‌درصد مصدومان در بیمارستان می‌میرند!

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن رد اظهارات رئیس پلیس راهور مبنی بر فوت ۴۳درصد مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها ادعا کرد: فقط یک‌درصد از مصدومین یعنی حدود ۷۰۰۰ نفر در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سعید کریمی در نشست خبری امروز در وزارت بهداشت در واکنش به اظهارات منتشرشده از پلیس راهور مبنی بر فوت ۴۳ درصد مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها به‌دلیل کمبود بخش و مرکز تروما، اظهار کرد: سالانه بیش از یک میلیون نفر موالید در کشور داریم و در سال ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار مصدوم ترافیکی داریم و بر اثر تصادفات، ۱۶ تا ۱۸ هزار نفر از مصدومین جان می‌بازند و تعدادی از کسانی که در این تصادفات جان می‌بازند عمدتاً در سنین جوانی هستند که باید از این مسائل پیشگیری شود تا به موضوع جمعیت کشور آسیبی نرسد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: این‌که گفته می‌شود «۴۳ درصد فوتی‌ها در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند»، اشتباه است زیرا از این ۱۸ هزار نفر مصدوم، ۶۰ درصد مصدومان، در محل حادثه و پیش از رسیدن به بیمارستان و بر اثر شدت جراحات فوت می‌کنند و از ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز یک‌سوم افرادی که به بیمارستان می‌رسند در بدو ورود به مرکز درمانی، علائم حیاتی ندارند! در نهایت یک درصد از مصدومین یعنی حدود ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ نفر در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند اما به‌هرحال، عدد کل فوتی‌ها بزرگ است و نباید وضعیت تصادفات به این صورت باشد زیرا تصادفات به‌میزان دو تا سه برابر آمار فوتی‌ها، معلول به‌جای می‌گذارند.

کریمی ادعا کرد: چیزی به‌نام بخش تروما وجود ندارد بلکه ما در ایران به‌وفور مرکز تروما داریم اما نکته اصلی این است که ابتدا باید از بروز تصادفات پیشگیری شود. خودروهای ناایمن، جاده‌های نامناسب وعدم فرهنگ‌سازی کافی در رانندگی از عوامل افزایش تصادفات جاده‌ای و فوت افراد است.

Share