با حضور مدیرکل راه و شهرسازی گیلان؛

نصب و راه‌اندازی پل اسالم شهر تالش | طول پل ۷۰ متر و عرض آن ۲۸.۵ متر است

هادی رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان اظهار داشت: عملیات نصب وراه اندازی پل ارتباطی شهر اسالم با حضور مدیرکل راه و شهرسازی گیلان انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عملیات نصب وراه اندازی پل ارتباطی شهر اسالم با حضور مدیرکل راه و شهرسازی گیلان انجام شد.

هادی رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اعلام این خبر گفت: پل شهر اسالم که در اثر بروز سیلاب سالهای گذشته دچار آسیب جدی شده بود از سال ۱۳۹۹ بدلیل تخصصی بودن عملیات اجرایی، از شهرداری اسالم به راه وشهرسازی استان واگذار شد که با پیگیری ویژه و تکمیل فرآیند ساخت آن، سازه‌های آهنی پیش ساخته پل اسالم جهت نصب به محل منتقل شد و امروز شاهد عملیات نصب و راه اندازی آن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این پل به منطور رفاه حال ساکنان منطقه وسهولت تردد اهالی شهر به طول ۷۰ متر و عرض ۲۸.۵ متر بصورت قوسی فلزی طراحی و اجرا گردیده است.

رحمانی گفت: علیرغم وجود معارضین در چهار گوشه پل مذکور وسایر عوامل بازدارنده از قبیل طغیانی بودن رودخانه مذکور و بروز سیل‌های متعدد در حین اجرای عملیات و شرایط جوی، شرح اقدامات انجام پذیرفته شامل تخریب، بارگیری وحمل پل قدیمی، ساخت و نصب پل عابر پیاده پل موقت، اجرای شمع‌های باند برگشت، اجرای شمع و دیوارهای حفاظتی در سه جبهه ودایک‌های حفاظتی، ساخت بخشی از قطعات فلزی عرشه پل در کارخانه لاهیج سوله در شهرک صنعتی رشت انحام گرفته و به محل کارگاه پل اسالم انتقال یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری و با پیگیری ویژه استاندار گیلان، ۶۰ درصد اعتبار تکمیل این پل، طی یک سال اخیر به این پروژه اختصاص یافت که باعث تسریع در عملیات اجرایی این طرح و در نتیجه تکمیل آن گردید.

Share