مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان؛

مدیران گیلان نیازمند آموزش سواد رسانه‌ای | برگزاری دوره آموزشی برای مدیران

جلسه هم‌اندیشی رسانه و روسای روابط عمومی ادارات کل گیلان، برای نخستین بار به ابتکار سازمان بسیج رسانه استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان بسیج‌ رسانه استان گیلان در جلسه هم‌اندیشی رسانه و روسای روابط عمومی ادارات کل گیلان که برای نخستین بار به ابتکار سازمان بسیج رسانه استان گیلان برگزار شد با اشاره به اهمیت تعامل رسانه و روابط عمومی‌ها گفت: روابط‌عمومی نه‌تنها یک نقش در سازمان بلکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقش کلیدی است که به عنوان پیشانی عملکرد دستگاه‌ها با بیان دستاوردهای نظام به تقابل با جریان تحریف دشمن می‌پردازد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین محور حرکت اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها قرار گیرد، گفت: دستگاه‌ها در راستای امید آفرینی تعاملات خود با رسانه ها را تقویت کنند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به نقش فزاینده روابط عمومی‌ها در انعکاس عملکرد دستگاه‌ها افزود: روابط عمومی‌ها تریبون و بلندگوی خدمات نظام در دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی با تاکید بر اینکه خوراک دهی رسانه‌ای به خبرنگاران در اولویت روابط عمومی‌ها قرار گیرد، گفت: عملکرد نظام و دولت در دستگاه‌های خدمات رسانه باید به صورت شفاف، صریح و سریع به مردم انتقال داده شود.

پارسا با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اضافه کرد: واکاوی و پردازش عملکرد دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر ارتباط سازنده روابط عمومی‌ها با خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: پیوند دو بازوی توانمند رسانه و روابط عمومی می‌تواند عملکرد دستگاه‌ها را برجسته سازی کند.

پارسا با اشاره به بُعد مسئولیتی خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه خبر و انعکاس مطالب اضافه کرد: خبرنگاران در قبال تک تک مطالب و جملاتی که می نگارند، خود را در پیشگاه الهی و مردم مسئول میدانند و این مهم نشان دهنده اهمیت و جایگاه رسانه است.

وی با تاکید بر اهمیت دقت و تأمل در انعکاس اخبار و مطالب از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران افزود: در جنگ شناختی عدم دقت در انعکاس اخبار صحیح آب در آسیاب دشمن ریختن است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان، آموزش محوری را یکی از برنامه‌های اولویت دار این سازمان برشمرد و بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای کیفی سازی مطالب و تولید محتوا در دستور کار بسیج رسانه گیلان قرار دارد.

پارسا با تاکید بر ارتقای آموزشی و سواد رسانه از سوی روابط عمومی‌ها اضافه کرد: ارتقای آموزشی و تقویت سواد رسانه، کار روابط عمومی‌ها را اثرگذارترین و ماندگار تر می‌کند.

روابط عمومی‌ها پیش قراولان جهاد تبیین هستند

محمد بینا نیز در این نشست اظهار کرد: مدیران روابط عمومی چشم و چراغ سازمان هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران روابط عمومی خط قرمز ما هستند، افزود: کم لطفی و بی مهری مدیران دستگاه‌ها نسبت به روابط عمومی‌ها پذیرفته نیست.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین اضافه کرد: روابط عمومی‌ها پیش قراولان جهاد تبیین هستند و با انعکاس درست و به موقع عملکرد و خدمات سازمان می‌توانند در این عرصه اثرگذار باشند.

بینا با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در بخش‌های مختلف نقش روشنگری دارند، گفت: روشنگری و پاسخ درست به شبهات افکار عمومی سرلوحه کار روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

وی، رویکرد برنامه محوری را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: اولویت بندی کارها، تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در عرصه روابط عمومی مورد تاکید است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با تاکید بر عدم سلیقه‌ای عمل کردن در ارتباط گیری با رسانه‌ها تصریح کرد: روابط عمومی‌ها در بکارگیری ظرفیت رسانه‌ها سلیقه‌ای و سیاسی عمل نکنند و از همه سلایق سیاسی و جناحی استفاده کنند.

بینا با بیان اینکه منافع ملی سرلوحه کار رسانه‌ها و خبرنگاران قرار گیرد، گفت: خبرنگاران در بیان مطالب و انعکاس اخبار به دنبال ارتقای منافع ملی باشند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران نیازمند آموزش سواد رسانه‌ای هستند، افزود: دوره آموزشی برای ارتقای کیفی و سواد رسانه مدیران تشکیل می‌شود.

بینا با تاکید بر تحلیل محوری در انتشار مطالب از سوی روابط عمومی‌ها اضافه کرد: انتشار اخبار و عملکرد سازمان از سوی روابط عمومی‌ها، همراه با تحلیل باشد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان گفت: روابط عمومی‌ها به خبرنگاران و اصحاب رسانه خوراک خبری و محتوایی ارائه دهند.

وی، ارتباط گیری با جوانان را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: جوانان پشتوانه واقعی نظام هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

Share