جوان نخبه گیلانی مسئولیت کشوری گرفت؛

«مجتبی حاذق» سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور شد

با حکم مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «مجتبی حاذق نیکرو» جوان نخبه گیلانی اهل شهر رشت را به سمت «سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» منصوب کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی حکمی «مجتبی حاذق نیکرو» جوان نخبه گیلانی اهل شهر رشت را به سمت «سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» منصوب کرد.

متن حکم به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای مجتبی حاذق

سلام علیکم

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی و به پیشنهاد معاون محترم فرهنگی به موجب این ابلاغ به سمت «سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» منصوب می‌گردید.

صیانت و تعالی هنر و ادبیات به عنوان یک سرمایه ملی و یک میراث معنوی علاوه بر اینکه یک مأموریت سازمانی بخشی در کانون است، یک وظیفه ملی و اجتماعی نیز به حساب می‌آید. به این معنا تلاش برای پرورش استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی در حوزه هنر و ادبیات به منزله نگهداشت و توسعه یک ثروت ملی است.

امیدوارم با همت مجدانه و تلاش عالمانه سرکارعالی و مجموعه ذیربط از رهگذر برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و با نگاه خاص به حوزه هنر و ادبیات نوجوان در مسیر تحقق اهداف کانون قدم‌های مؤثری برداشته شود.

سوابق کاری و فعالیت‌ها

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان رشت، رییس انجمن شعر و ادب، مدیر مسئول کانون ادبی قلم، دبیر مجمع شاعران جوان انقلاب اسلامی استان گیلان، مسئول انجمن ادبی رضوی استان گیلان از سوابق مجتبی حاذق است.

وی همچنین برگزیده جشنواره جوان خوارزمی در رشته ادبیات منظوم، عضو بنیاد ملی نخبگان، برگزیده جشنواره ملی بسیج، برگزیده جشنواره ملی سرای مهر، برگزیده اولین دوره‌ی جشنواره بین المللی رسول مهربانی، برگزیده جشنواره ملی وحدت اسلامی، برگزیده جشنواره ملی رقص شمشیر جاهلی، برگزیده جشنواره شعر شیدایی، برگزیده جشنواره شعر سردار بدون مرز، برگزیده سوگواره شعر عاشورایی شیراز و برگزیده دوره‌های کنگره خانگی شعر نیز بوده است.

کتاب «استرس‌های عصر یخبندان» نیز توسط مجتبی حاذق نیکرو، در کشور هند به چاپ رسیده است.

Share