منتخب بهترین غذای گیاهی در فهرست صد کشور

زیتون پرورده گیلان جهانی شد!

یک اطلس جهانی غذا فهرستی از ۱۰۰ غذای گیاهی را اعلام کرده که زیتون پرورده گیلان به‌عنوان بهترین این لیست اعلام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سایت Tasteatlas که یک اطلس جهانی غذا است، فهرستی از صد غذای وگان (گیاهی) معرفی کرده است که در بین این لیست زیتون پروده مقام نخست را به دست آورده است.

بر اساس اعلام این سایت رتبه‌بندی این غذاها بر اساس رتبه‌بندی مخاطبان است که با یک سری مکانیسم‌ها کاربران واقعی را تشخیص می‌دهد و رتبه‌بندی‌های ربات یا افراد محلی را نادیده می‌گیرد و به رتبه‌بندی کاربرانی که سیستم آنها را می‌شناسد، ارزش بیشتری می‌دهد.

ظاهرا برای فهرست «۱۰۰ بهترین غذای گیاهی با رتبه بندی در جهان» تا ۲۴ آوریل ۲۰۲۳، ۹۷۴۰ رتبه بندی ثبت شد که از این تعداد ۶۱۰۷ مورد توسط سیستم به عنوان قانونی شناخته شدند.

این سایت اعلام کرده است که هدفش ترویج غذاهای محلی عالی، القای غرور در غذاهای سنتی و برانگیختن کنجکاوی در مورد غذاهایی است که امتحان نکرده‌اید.

در دستور تهیه این سایت درباره زیتون پرورده نوشته شده است: «این غذای ساده که متعلق به استان گیلان است، از ترکیبی خوش طعم از زیتون بدون هسته و رب انار تشکیل شده است. مواد اضافی شامل گردوی آسیاب شده، سیر و گیاهان تازه مانند گشنیز یا نعناع و همچنین دانه‌های انار و مقادیر زیادی روغن زیتون است. زیتون پرورده معمولاً به صورت سرد سرو می‌شود و به طور سنتی به عنوان پیش غذا یا میان وعده‌ای که همراه با نان لواش است از آن لذت می‌برند.»

Share