فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

رو شدن دست کلاهبرداران در رشت | فروش زمین در گلسار و منظریه با سندسازی!

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره که از طریق سندسازی و فروش زمین‌های دیگران، ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره که از طریق سندسازی و فروش زمین‌های دیگران، ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در شهرستان رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای ارتقاء امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم در سطح جامعه، اظهار داشت: مردم می‌توانند با هوشیاری و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس و دقت در انجام معاملات از سودجویی کلاهبرداران و جاعلان جلوگیری کنند.

وی در ادامه گفت: در پی ارجاع ۵ فقره پرونده قضائی به پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری در قالب فروش زمین‌های دیگران و دریافت مبالغ کلان از شاکیان توسط ۳ نفر در شهرستان رشت، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات و استعلامات صورت گرفته نسبت به جمع‌آوری ادله و مستندات لازم اقدام کردند، افزود: متهمان این پرونده‌ها که ۲ خانم و یک آقا هستند، شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در منزلشان در شهرستان رشت دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس پس از مواجهه با دلایل و شواهد به بزه انتسابی خود مبنی کلاهبرداری از طریق فروش و سندسازی برای حدود هزار و ۲۰۰ متر مربع زمین دیگران در مناطق گلسار و منظریه شهرستان رشت و دریافت مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

سردار ملکی تصریح کرد: کلاهبرداران ۲۲، ۳۰ و ۴۲ ساله سابقه‌دار با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

وی در پایان از مردم خواست قبل از انجام هرگونه معامله ضمن انجام استعلامات لازم نسبت به رویت اصل سند و اطمینان از اصات آن اقدام کنند.

Share