انواع پژو چقدر گران شد؟

ادامه روند صعودی قیمت ها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی

قیمت خودرو در روزهای گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی نرخ دلار با نوسانات کمی همراه شده بود، اما روند صعودی آن حفظ می‌شد. اما خبر افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای به بازار شوک جدیدی وارد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو روز پنجشنبه، ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ با تغییراتی همراه شد. برخلاف سال‌های گذشته که بازار از نیمه‌های فروردین شروع به کار می‌کرد، قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ماه در سال جدید با نوساناتی همراه شد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است: پراید ۱۱۱، سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز در نرخ ثابت ۳۵۰ میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i امروز با ۱۳ میلیون تومان افزایش قیمت همراه و در نرخ ۶۸۷ میلیون تومان عرضه شد. در این میان، دنا پلاس هم ۱۶ میلیون تومان گران و با نرخ ۸۶۳ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۵۳۶ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز ۱۱ میلیون تومان گران شد و نرخ ۵۷۷ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته است، ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها ۹۰۰ میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی اما امروز ۳۴ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و وارد کانال دو میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم ۱۰ میلیون تومان گران شد و به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

ام وی ام X۲۲ pro نیز امروز، پنجشنبه، در قیمت یک میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر نوسانات نرخ ارز به همین شکل ادامه یابد و جهش خاصی در این بازار مشاهده نشود، بازار مجدداً در وضعیت رکودی قرار می‌گیرد. اما اگر دلار شیب صعودی به خود بگیرد و افزایش داشته باشد، قطعا در بازار خودرو نیز افزایش قیمت ۳۰ الی ۴۰ درصدی خواهیم داشت.

او افزود: در این میان باید یادآور شد که واردات خودرو تاثیری در قیمت‌ها ندارد. چراکه خودروهای وارداتی در مقایسه با خودروهای ایرانی قرار نمی‌گیرند و در یک سگمنت جداگانه خواهند بود.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: فارغ از پارامترهای مهم تاثیرگذار در قیمت خودرو، یعنی دلار و تورم، قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش پیدا کرده است و این اتفاق باعث می‌شود که بازار خودرو با افزایش قیمت همراه شود.

Share